Röda, kliande utslag!

Ska du verkligen lägga ner så mycket tid och energi på håret för att sedan slabba på vad som helst på kroppens största organ, huden?!

Röda, kliande utslag!

Inläggav Tusselina » mån 18 okt 2010, 14:36

Hej!

Under de senaste veckorna har jag börjat få något slags utslag vid hakan och ner på halsen, nacken och bringan. det är ungefär som röda torra, kliande fläckar..

Nu undrar jag vart de kommer från?? Först tänkte jag att det kanske kunde vara min ansiktskräm (använder en fuktkräm med morot från bodyshop) men det är ju mer på halsen och neråt än i själva ansiktet... Så jag undrar om det kan vara mitt balsam, har inte haft problem med det balsamet innan men det är ganska starkt parfymerat. Just nu använder jag Fructis oil repair och elvital inpackingen med honung, (kommer inte ihåg namnet...)

Någon som haft problem med något av de balsamen förut? Eller är mer kunnig när det gäller utslag och liknande?

Tacksam för svar!
Hårtyp: 2c/F-M/ii-iii
Tvättbalsam: något av Naturelle balsamen
Vårdande: Rapsodine Hårbalsam/Oliv naturell, Hair Mask
Leave-in: extra balsam i längderna, jojobaolja
Styling: aloe vera gel

Varning! Att leva är livsfarligt-risken att dö är 100 %!
Användarvisningsbild
Tusselina

Re: Röda, kliande utslag!

Inläggav Suss » fre 22 okt 2010, 17:03

Nu vet jag ju inte hur det är i ditt fall, men jag har också fått röda lite svullna, torra utslag som sticker och bränner lite i ansiktet. Dessa utslag kommer alltid på hösten/vintern när det är kallt, jag fick mina denna vecka. För min del handlar det om eksem som kommer vid kyla och då behöver jag mer än bara ett tjockt lager a-creme som jag haft hela sommaren. Jag har nu börjat smöra in huden med Vera by ccs´s handkräm som är fuktrik och innehåller både aloevera och glycerin och min hud blev genast mycket gladare och finare. Kan det vara någon typ av köldeksem för din del också? Brukar du få eksem på vintern?
Sista schamponering: 16/3 -2008
Tvättbalsam: Det varierar, just nu New Spa
Vårdande balsam: just nu Eilas
Styling: olika här med, just nu Curl Keeper, CCSS eller inget alls
Leave in: Eilas
Suss

Inläggav Tusselina » lör 23 okt 2010, 15:31

Suss skrev:Nu vet jag ju inte hur det är i ditt fall, men jag har också fått röda lite svullna, torra utslag som sticker och bränner lite i ansiktet. Dessa utslag kommer alltid på hösten/vintern när det är kallt, jag fick mina denna vecka. För min del handlar det om eksem som kommer vid kyla och då behöver jag mer än bara ett tjockt lager a-creme som jag haft hela sommaren. Jag har nu börjat smöra in huden med Vera by ccs´s handkräm som är fuktrik och innehåller både aloevera och glycerin och min hud blev genast mycket gladare och finare. Kan det vara någon typ av köldeksem för din del också? Brukar du få eksem på vintern?

Jag får också köldeksem ibland om jag inte tar hand om huden under vintrarna, men för tillfället bor jag i södra Spanien och just nu är det ungefär som en svensk sommar här!
Jag gick i alla fall till ett apotek och visade dem utslagen osv. De trodde de var någon slags allergi så de gav mig en kräm och nu är utslaget nästan helt borta! :)
Hårtyp: 2c/F-M/ii-iii
Tvättbalsam: något av Naturelle balsamen
Vårdande: Rapsodine Hårbalsam/Oliv naturell, Hair Mask
Leave-in: extra balsam i längderna, jojobaolja
Styling: aloe vera gel

Varning! Att leva är livsfarligt-risken att dö är 100 %!
Användarvisningsbild
Tusselina

Inläggav Suss » sön 24 okt 2010, 11:26

Hehe, var knappast köldeksem denna gång då. Vad bra att du fick kräm som funkar, var det kortisonkräm eller?
Sista schamponering: 16/3 -2008
Tvättbalsam: Det varierar, just nu New Spa
Vårdande balsam: just nu Eilas
Styling: olika här med, just nu Curl Keeper, CCSS eller inget alls
Leave in: Eilas
Suss

Återgå till Hudvård