Är det någon som är noga med att undvika hydroxider natrium/sodium- calcium- hydroxider och isåfall vad har ni märkt att det bli för effekter av dem? Hur vanligt förekommande är dom i balsamen?
Läser Curly like me boken med Teri La Flesh och undrar över detta då hon skyr dem som elden och säger att man ska betrakta dem som hair-eating virus!!!
Det som jag själv vet är att det finns i relaxers (rakpermanenter) och hårborttagnings krämer är ett basiskt ämne och frätande i höga koncentrationer och känns halt och slipprigt om man får det på händerna. Det används i olika kosmetika för att mjuka/lösa upp huden tror jag, därför borde det ju då rimligtvis betyda att det även gör håret "mjukare"(på negativt sätt) eller bryter någon utav de bindningar som bygger upp håret. Dessutom e de ju så att relaxern fungerar som hårborttagning om den sitter i för länge..börjar med att göra håret rakt tills det löses upp och lossnar, alltså det e bara en fråga om hur länge den sitter i.....HUGA!
Undrar om det är någon som har teorier runt detta.....tror själv att jag ska försöka undvika det. Finns det i många godkända balsam som lagts ut på listorna????
Tänkte även höra om någon vet vilken aktiv substans som bleker håret i honung om det nu stämmer????

\o/