huskur mot finnar?

Ska du verkligen lägga ner så mycket tid och energi på håret för att sedan slabba på vad som helst på kroppens största organ, huden?!

huskur mot finnar?

Inläggav elinrnilsson » lör 20 aug 2011, 20:51

hej

jag är snart 18 och har i princip aldrig haft finnar, men när jag vaknade imorse hade jag säkert 20 st?! blev helt gråtfärdig (vet att de finns mkt värre saker men i just den stunden var (de förfärligt).

om det är någon som har ngn bra huskur som funkar så får ni så gärna dela md er, provar i princip allt bara dem lämnar min panna! jag ska träffa en sjukt snygg och trevlig kille om några dagar och då vill man ju inte ha ofräsch hy, så de e lite kris och så grymt tacksam för svar!

älskar er som ger mig tips <3 pussen
elinrnilsson

Re: huskur mot finnar?

Inläggav Saffran » lör 20 aug 2011, 21:51

Jag tycker att tea tree-olja brukar funka ganska bra på finnar.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Elinen » sön 21 aug 2011, 08:44

Jag brukar köra basiron-gel (apotek) som punktbehandling. Eftersom du fick ett sånt stort utbrott så snabbt är det kanske hormonellt? Eller har du börjat med nån ny produkt/ändrat rutiner?
no poo sen september 2010 * 2a/2b - m - ii/iii

tvätt: balsamtvättar med garant såklart varvat med SLS-fria schampotvättar
vårdande: garant såklart efter schampotvättarna
annnat jag gör: sköljer kallt, sköljer surt, balsam i topparna efter tvätt
Användarvisningsbild
Elinen

Inläggav elinrnilsson » sön 21 aug 2011, 08:48

jag har inte ändrat några rutiner :/
elinrnilsson

Inläggav Efwa » tis 23 aug 2011, 14:50

Vi kör kurer med vitamin B5 när vi får utbrott jag och sonen.

Jag får inåtfinnar runt käkbenet (hormonfinnar?) och han får runt näsan, stora och inflamerade.

Hittills har det fungerat himla bra faktiskt. Han måste ta varje dag nästan medan jag kan ta i kurer i några dagar för att sedan hålla upp i ett halvår till ett år. Det är dags för mig igen att ta en kur.
Efwa

Inläggav Victoalia222 » lör 27 aug 2011, 20:02

Använd citronsaft som ansiktsvatten. Kan fungera.
Hårtyp: 2c f/ii/låg porositet/låg elasticitet
Användarvisningsbild
Victoalia222

Inläggav Zemiramis » sön 28 aug 2011, 18:48

Efwa skrev:Vi kör kurer med vitamin B5 när vi får utbrott jag och sonen.

Jag får inåtfinnar runt käkbenet (hormonfinnar?) och han får runt näsan, stora och inflamerade.

Hittills har det fungerat himla bra faktiskt. Han måste ta varje dag nästan medan jag kan ta i kurer i några dagar för att sedan hålla upp i ett halvår till ett år. Det är dags för mig igen att ta en kur.

Var köper du ditt B5?
Hårtyp: 2B. Schampofri sedan mitten av juli -08. Använder Neutral balsam och lite vårdande i topparna.
Användarvisningsbild
Zemiramis

Inläggav Efwa » mån 29 aug 2011, 22:07

Zemiramis skrev:
Var köper du ditt B5?

Jag köper det på www.vekk.se

Jag skulle rekommendera kapslarna. Vi har pulvret och det är skitbeskt och man måste blanda ut det i stark saft för att få i sig det.
Efwa

Inläggav Zemiramis » tis 30 aug 2011, 08:09

Efwa skrev:
Zemiramis skrev:
Var köper du ditt B5?

Jag köper det på http://www.vekk.se

Jag skulle rekommendera kapslarna. Vi har pulvret och det är skitbeskt och man måste blanda ut det i stark saft för att få i sig det.

Hur många kapslar per dag tar du resp din son? Hur stora problem har ni sas? Jag har finnar mest hela tiden, inte så många kanske 8-10st men de är av varierande karaktär dvs några är små, andra blir stora som ligger under huden och gör ont. Jag skall testa B5, jag har ju provat _allt_ annat inkl Roaccutan och hittills har ingenting fungerat, men jag fortsätter pröva...
Hårtyp: 2B. Schampofri sedan mitten av juli -08. Använder Neutral balsam och lite vårdande i topparna.
Användarvisningsbild
Zemiramis

Inläggav Efwa » tis 30 aug 2011, 10:18

Zemiramis skrev:
Efwa skrev:
Zemiramis skrev:
Var köper du ditt B5?

Jag köper det på http://www.vekk.se

Hur många kapslar per dag tar du resp din son? Hur stora problem har ni sas? Jag har finnar mest hela tiden, inte så många kanske 8-10st men de är av varierande karaktär dvs några är små, andra blir stora som ligger under huden och gör ont. Jag skall testa B5, jag har ju provat _allt_ annat inkl Roaccutan och hittills har ingenting fungerat, men jag fortsätter pröva...

Eftersom vi har pulvret kan jag inte säga vad som behövs i kapseldos.
Enligt burken med pulver tar vi halva dosen mot rekommenderat båda två men mest för att det är så äckligt att ta detta beska pulver två gånger per dag.

På burkarna står rekommenderad dos. Det är bara att testa den och se.
Efwa

Inläggav Elysium_ » mån 12 sep 2011, 09:20

Jag tycker att äppelcidervinäger fungerar fint mot mina finnar. Jag tar lite på en bomullspad, tvättar på de utsatta områdena och låter torka, sköljer alltså inte efteråt. Kanske kan man smörja med kokosolja efteråt om man har torr hy, något jag inte behöver.
Tvätt: Naturelle Honey
Vårdande: L'oreal Elvital Nutri Gloss
Styling: Klick, linfrögel
Användarvisningsbild
Elysium_

Inläggav Words » lör 17 sep 2011, 08:32

Jag brukar massera mina finnar med lite olivolja och sedan sova med det på. Jag tycker att det funkar super :)
Words

Återgå till Hudvård