Amalaki hårolja

Har du produktrelaterade frågor eller tips som inte passar in i någon annan kategori? Det här är rätta stället!

Amalaki hårolja

Inläggav Zophia » lör 05 mar 2011, 16:15

Har en fråga angående oljor, har köpt en produkt som heter Haaröl ...en sesamolja med amalaki(Amla) i som man ska massera hårbotten med(ayurveda produkt). Jag brukar dock sätta den i hela håret och låta den suga in lite och sedan tvätta håret, kan även stryka pytte pytte lite på topparna ibland.

Innehåll Haaröl
Sesamum indicum oil, Phyllanthus emblica fruit extract, Eclipta alba plant extract, Bacopa monnieri plant extract, Acorus calamus root extract

Mitt problem är då när jag vill ha lite på topparna och inte tänkt tvätta håret samma dag....det luktar :? inte gott!!!

Är det någon som vet vad det är som luktar? Funderar på om man kanske kan blanda en egen med någon olja som doftar mindre illa eller tom gott eller inget alls om det nu är oljan som luktar illa.

Såg att de sålde jojoba, avocado och kokos olja på clearlife.se, tror jag nätbutiken hette(finns rekommenderad på en annan tråd som jag startade), någon som testat dessa? Hur luktar de?

Undrar även om det är någon som har ett bra recept på egentillverkad inpackning med amalaki(jag har även lite pulver, som eg ska drickas men det är ju precis samma som i håroljan)

:)
Zophia

Re: Amalaki hårolja

Inläggav AE » sön 06 mar 2011, 20:59

Kan du inte droppa i lite eterisk olja i den då, så doften blir bättre? Eteriska oljor kan du köpa hos crearome.se bl a. Jag kan tänka mig att grape eller litsea cubeba skulle kunna funka. Eller kanske benzoin.
Användarvisningsbild
AE

Inläggav Zophia » mån 07 mar 2011, 22:56

Tackar för rådet! Ska genast gå in och kolla vad som finns på den sajten!
:)
Zophia

Inläggav Saffran » tis 08 mar 2011, 20:35

Flyttar tråden till kategorin "Övriga produkter" eftersom den inte handlar om balsam eller inpackningar.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Återgå till Diverse produkter