Lite ändringar på sidan

Nyheter och viktig information om lockig.se och Lockbutiken

Lite ändringar på sidan

Inläggav Annika » mån 06 dec 2010, 22:05

Jo, det är liksom såhär va.... att sidan låg visst nere ett tag. :shifty: Typ en vecka. :angry-screaming:

På över tre år har det aldrig tidigare hänt, men någon gång ska vara den första. Det har varit många turer fram och tillbaka - jag har bråkat med webhotellet som bara stängde ner sidan utan förvarning, jag har stressat runt för att fixa nytt, det tog flera dagar innan jag överhuvudtaget fick alla filerna från det första webhotellet och kunde ladda upp dem till det nya, det tog ännu fler dagar innan vi lyckades göra en fullständig databasexport från den gamla sidan till den nya - jag försökte själv först på alla sätt jag kunde tänka mig och sen tog jag till slut hjälp av en databasexpert som jobbat på det hela helgen.
Så till slut idag fick vi igång forumet igen. Allt fanns kvar, alla medlemmar, alla inlägg. Så här kände jag mig då: :laughing-rollingyellow:

Men, resten av sidan gick helt enkelt inte. Databasen finns där, allt är "som det ska", men det vägrar att fungera.

Efter mycket om och men bestämde jag mig för att det fick vara nog. Jag sa tack och hej till Drupal, som är den plattform sidan varit byggd på de senaste åren men som nu inte ville gå med på att flytta till ett nytt hotell, och tills vidare har jag kört in den gamla hemsidan som vi hade för flera år sedan.

Bloggarna är tyvärr borta. :( I övrigt tror jag att i stort sett allt finns kvar - jag hade uppdaterat "att undvika"-listan på nåt vis och jag har också för mig att jag hade skrivit till en del på de andra sidorna om silikoner, proteiner mm - men det går alltid att reparera.

Sidan kommer att byggas om och uppdateras och få en snyggare design, men det viktigaste just nu är att den fungerar igen. Äntligen. :happy-partydance:
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Re: Lite ändringar på sidan

Inläggav rosine » mån 06 dec 2010, 23:21

Välkommen tillbaka! :clap: Som jag har längtat! :D Senast idag rekomenderade jag den här sidan till en lockig x.kollega men var ju tvungen att säga att tyvärr ligger sidan nere just nu :? Hoppas att hon ändå kollar ikväll och får se att det funkar! :handgestures-thumbupleft:
3a-b/M/i-ii. Sista schampo 2/11 2010
Tvättbalsam: Neutral balsam. Vårdande: Hemmagjord jojobabalsam eller Rainforest radiance. Inpackning: Hemmagjord gelé för fuktfattigt hår eller Intensive Repair Conditioner. Styling: Linfrögelé eller kccc.
Användarvisningsbild
rosine

Inläggav Avastra » tis 07 dec 2010, 08:32

Trist att det strulade så mycket men jättekul att det äntlingen fungerar igen!
Avastra

Inläggav Victoalia222 » tis 07 dec 2010, 14:12

HURRA!!! Äntligen får mitt internetliv lite mening och innehåll igen. :lol:
Hårtyp: 2c f/ii/låg porositet/låg elasticitet
Användarvisningsbild
Victoalia222

Inläggav lillyllet » tis 07 dec 2010, 18:08

Ja, jag måste hålla med. Jag trodde inte att jag var så lockig-beroende som jag faktiskt var, så det känns jättebra att sidan är uppe igen. Härligt jobbat! :greetings-clappingyellow:
På lockig.se sedan december 2008
http://fnurry.blogg.se
lillyllet

Inläggav vintersaga » tis 07 dec 2010, 19:24

Åh, vad glad och lättad jag känner mig. De första dagarna möttes jag av texten: "Forbidden. You do not have permission to access/on this server" Jag blev så orolig att jag hade skrivit något dumt på forumet och därmed blivit bannad från lockig.se. :(

Men när det efter några dagar kom upp en ny text som berättade att det var problem med lockigs server, så förstod jag att det nog inte bara var jag som hade problem. Andas ut med lättnadens suck..

Skönt att det är tillbaka :greetings-clappingyellow:
"Mod är inte att inte vara rädd. Mod är att vara rädd och göra det ändå."
Bild
Tvätt: WO
Inpackning:
Övrigt: Kokosolja
vintersaga

Inläggav Annika » tis 07 dec 2010, 19:39

De första dagarna möttes jag av texten: "Forbidden. You do not have permission to access/on this server" Jag blev så orolig att jag hade skrivit något dumt på forumet och därmed blivit bannad från lockig.se.
Den texten hade jag också :( Det var då jag började få lite panik och svor långa eder över Cliche (det gamla webhotellet) som bara gjorde sådär och sen inte fanns tillhands med någon typ av vettig support så problemet kunde lösas eller jag åtminstone kunde 1) få upp någon tillfällig infosida, 2) få tillgång till mina egna filer och databaser så jag kunde flytta dem till något bättre ställe. :angry-cussingblack:
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav vintersaga » tis 07 dec 2010, 20:42

Dumma Cliche :angry-cussingwhite:
Bild
Inpackning:
vintersaga

Inläggav vintersaga » tis 07 dec 2010, 20:46

Dumma Cliche :angry-cussingwhite:

Fast här finns många roliga smileys, vilket jag saknat på lockig.se under en tid. =)
Bild
Inpackning:
vintersaga

Inläggav vintersaga » tis 07 dec 2010, 20:48

Förlåt för dubbelpost. Jag skulle ändra mitt inlägg och lägga till det sista, men det blev ett nytt inlägg som jag inte kan ta bort nu...
Bild
Inpackning:
vintersaga

Inläggav Annika » tis 07 dec 2010, 20:50

tihi! Ja, alltså, smilisarna har funnits där hela tiden egentligen men när forumet var inbäddat i Drupal (den övriga sidan, så som den var) funkade det inte med 'visa fler smilies'... så jag var tvungen att ta bort det för att allt skulle fungera. Nu när jag har bestämt mig för att göra en enklare sida igen, skippa det här med Drupal och istället köra mer renodlat forum plus några infosidor, då går det att utnyttja fler funktioner i phpbb.

(jag tyckte det var lite roligt med dubbelposten. Vi kan skriva det en gång till! Dumma Cliche! :angry-cussingblack: :lol: )
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav Kokainpralin » tis 07 dec 2010, 20:59

GUUUUUUUD vad skönt! :greetings-clappingyellow: :happy-partydance: :handgestures-thumbupleft:

Blev så orolig över att sidan aldrig skulle komma upp igen och först fanns det som sagt ingen information och usch, tror jag försöka 10 ggr om dagen innan jag googlade och såg att nån fått svar i ett annat forum om vad som hänt.. trodde aldrig att jag skulle älska den här sidan så mycket som jag tydligen gör :D
Hårtyp: 2c/m/ii

Produkter: Ännu inte hittat en bra rutin
Kokainpralin

Inläggav Annika » lör 11 dec 2010, 18:04

Ja, men då så. Nu så. Forum och infosidor, till slut helt integrerade. Hojta om det är något som inte fungerar!
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav vintersaga » lör 11 dec 2010, 20:46

Vad fint det blev, Annika! :greetings-clappingorange:
Bild
Inpackning:
vintersaga

Inläggav AE » lör 11 dec 2010, 20:49

[quote="Annika"]Ja, men då så. Nu så. Forum och infosidor, till slut helt integrerade. Hojta om det är något som inte fungerar![/quote]
Snyggt!
Användarvisningsbild
AE

Nästa

Återgå till Nyheter