Typ en vecka.
På över tre år har det aldrig tidigare hänt, men någon gång ska vara den första. Det har varit många turer fram och tillbaka - jag har bråkat med webhotellet som bara stängde ner sidan utan förvarning, jag har stressat runt för att fixa nytt, det tog flera dagar innan jag överhuvudtaget fick alla filerna från det första webhotellet och kunde ladda upp dem till det nya, det tog ännu fler dagar innan vi lyckades göra en fullständig databasexport från den gamla sidan till den nya - jag försökte själv först på alla sätt jag kunde tänka mig och sen tog jag till slut hjälp av en databasexpert som jobbat på det hela helgen.
Så till slut idag fick vi igång forumet igen. Allt fanns kvar, alla medlemmar, alla inlägg. Så här kände jag mig då:
Men, resten av sidan gick helt enkelt inte. Databasen finns där, allt är "som det ska", men det vägrar att fungera.
Efter mycket om och men bestämde jag mig för att det fick vara nog. Jag sa tack och hej till Drupal, som är den plattform sidan varit byggd på de senaste åren men som nu inte ville gå med på att flytta till ett nytt hotell, och tills vidare har jag kört in den gamla hemsidan som vi hade för flera år sedan.
Bloggarna är tyvärr borta.
Sidan kommer att byggas om och uppdateras och få en snyggare design, men det viktigaste just nu är att den fungerar igen. Äntligen.

Som jag har längtat!