Viktig information ang Jessicurl

Nyheter och viktig information om lockig.se och Lockbutiken

Viktig information ang Jessicurl

Inläggav Annika » sön 18 apr 2010, 07:58

(saxat från Lockbutiken)

I 2.5 år har vi lagerfört hela Jessicurls sortiment. Det senaste året har tyvärr Jessicurl haft stora problem med att leverera i tid, vilket gjort att lagerhyllorna gapat tomma mest hela tiden. Ur ett lager- och beställningsperspektiv har det här blivit en ohållbar situation.

Som ett resultat av detta har vi beslutat att skära ner hårt på antalet produkter vi erbjuder. I stället för att erbjuda en mångfald, som alltför sällan finns i lager, kommer vi att endast ta in Jessicurls fantastiska balsam och försöka få bättre rullning på dem så det inte hela tiden är slut.

De övriga produkterna från Jessicurl finns kvar i butiken så långt lagret räcker.

Tack för att ni förstår.
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Re: Viktig information ang Jessicurl

Inläggav sandrapandra » sön 18 apr 2010, 18:10

Åh, vad tråkigt, men jag förstår. Nu måste jag bara hitta ett lika bra sls-fritt schampo som GLS. Det finns andra som duger gott som "att ha ibland för att variera" eller för att dryga ut "livslängden" på en Jessicurlflaska men inget annat är lika bra som Jessicurl...

Visst räknas WDT till balsam?
sandrapandra

Inläggav Saffran » sön 18 apr 2010, 21:31

sandrapandra skrev:Visst räknas WDT till balsam?

WDT är en inpackning. Beroende på håret så kan den dock för vissa funka som ett vårdande balsam.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Annika » mån 19 apr 2010, 05:50

I just det här sammanhanget räknar jag absolut WDT till balsam :)

De produkter jag kommer att fortsätta ta in är alltså Too Shea, WDT och antagligen Aloeba. Genom att göra på det här sättet kan jag beställa hem 100 vardera av tre produkter istället för 10 vardera av trettio produkter, vilket lär göra en del för problemet med att allt är slut hela tiden!
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav lilla_My » mån 19 apr 2010, 07:52

Tre produkter. Innebär det att det bara blir en doft? Nog för att det är ganska ovanligt att samma hårprodukt går att få i flera dofter.
Noterar vad som försvunnit...
lilla_My

Inläggav Annika » mån 19 apr 2010, 08:39

okej då, 9 produkter :)
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav sandrapandra » mån 19 apr 2010, 12:24

Saffran skrev:
sandrapandra skrev:Visst räknas WDT till balsam?

WDT är en inpackning. Beroende på håret så kan den dock för vissa funka som ett vårdande balsam.

Jo, jag tänkte mest om den skulle fortsätta säljas i butiken, eftersom Annika skrev att endast balsamen skulle finnas kvar. Men det skulle den tydligen, vilket glädjer mig :D
Det gör seperationsångesten efter GLS lite lättare att hantera.
sandrapandra

Inläggav MinaLo » ons 21 apr 2010, 01:28

När kommer Jessicurls produkter finnas i lager igen?
Kommer slänga en beställning då ;)
MinaLo

Inläggav Annika » ons 21 apr 2010, 05:44

hahaha ja du den som ändå kunde svara på den frågan... :roll: För det första är de supersega med att skicka varor, har väntat på leveransbesked i flera veckor (därav det här beslutet att minska sortimentet) och för det andra är det liksom vulkanutbrott på Island som gör att det inte går normala flygtransporter från USA och hit.

Curly Hair Solutions och Kinky-Curly ligger i New York och väntar på att kunna skickas.
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav MinaLo » ons 21 apr 2010, 12:21

Trist att de är så sega med att leverera.. =/ Då blir det en beställning någon annanstans tyvärr.
MinaLo

Inläggav Tjohalia » ons 21 apr 2010, 13:02

Bra att dessa jessicurl kommer att finnas i butik.... blev inte alls så imponerad av kinky curl men då vet jag inte heller om jag använt den rätt..... :doh:
Schampofri sedan 10/8-09
Tjohalia

Inläggav lilla_My » ons 21 apr 2010, 18:23

Jättebra att du tänker fortsätta med de oparfymerade produkterna, tycker jag. Det är säkert den variant du säljer minst av? men det är så ont om oparfymerade grejer. Mig spelar det inte så stor roll även om jag helst fortsätter köra på oparfymerat om jag köper mer Too Shea (vilket jag inte alls är säker på). Jag tänker mest på de som verkligen behöver oparfymerat, och kanske också de som inte gillar de här tjejiga dofterna. (Killar, mest, men man måste inte vara man för att otrivas med "feminina" dofter. Själv tyckte jag väl citrus lavender var helt okej men... nja, oparfymerat är bättre.)
Noterar vad som försvunnit...
lilla_My

Inläggav Aniara » lör 24 apr 2010, 17:14

Instämmer med lilla_My, för mig som är parfymallergiker (alltså inte bara att jag tycker lukten är obehaglig utan att jag har av läkare konstaterad allergi mot ett antal vanliga parfymämnen) är det superviktigt att kunna hitta bra produkter utan parfym. Apotekets smörja är ju inte direkt bra för håret.

Jag passade på att beställa stylingprodukter men tyckte det var lite synd att inte samtidigt kunna köpa balsam och/eller inpackning (med tanke på frakten), men jag förstår problemen med lagerhållning och får väl återkomma senare för att köpa resten!
Aniara

Inläggav Saffran » lör 24 apr 2010, 17:33

Aniara skrev:Jag passade på att beställa stylingprodukter men tyckte det var lite synd att inte samtidigt kunna köpa balsam och/eller inpackning (med tanke på frakten), men jag förstår problemen med lagerhållning och får väl återkomma senare för att köpa resten!

Om du läser Annikas inlägg så har bristen på balsam och inpackningar för närvarande inte med lagerhållning att göra, utan med att det inte har gått några flyg, på grund av vulkanutbrottet och askmolnet. :)
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Annika » lör 24 apr 2010, 20:57

Saffran skrev:
Aniara skrev:Jag passade på att beställa stylingprodukter men tyckte det var lite synd att inte samtidigt kunna köpa balsam och/eller inpackning (med tanke på frakten), men jag förstår problemen med lagerhållning och får väl återkomma senare för att köpa resten!

Om du läser Annikas inlägg så har bristen på balsam och inpackningar för närvarande inte med lagerhållning att göra, utan med att det inte har gått några flyg, på grund av vulkanutbrottet och askmolnet. :)

Inte bara, de har fortfarande inte skickat produkterna från Jessicurl. När jag skrev det där visste fortfarande ingen hur länge till flygstoppet skulle vara, och i så fall skulle det inte spela någon roll ifall de skickade grejorna så skulle de ändå inte komma fram hit förrän flyget fungerade normalt igen.

Just nu är jag i Göteborg på kurs och har därför inte tillgång till de mail som skickats från min vanliga dator men så fort jag kommer hem igen ska jag kolla hur lång tid det nu har gått sedan beställningen, för jag är evinnerligt less på att bara vänta och vänta. :evil:
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Nästa

Återgå till Nyheter