"SMT" - Snowymoon's Moisture Treatment

Oljor, örter, honung, vinäger.... men även tensider, fettalkoholer och konserveringsmedel. För dig som gillar att experimentera!

Re: "SMT" - Snowymoon's Moisture Treatment

Inläggav saraaal » sön 16 aug 2009, 19:31

Saffran skrev:Jag tror jag ska göra en anmärkning i listan om att det inte funkar så bra ihop med AV-gelé... Det står ju på Änglamark, så det är ju bra om vi kan plita dit de andra produkterna som reagerar likadant efterhand.

Har AV-gelén från ccs, och tillsammans med mitt Aussie-balsam blir det supergrynigt. Men gör det något? Jag vill ju ha båda sakerna i mitt hår så jag har kört på det ändå och det har funkat bra när jag väl masserat in det.
Strawberry Swing

Användarvisningsbild
saraaal

Inläggav Annika » sön 16 aug 2009, 19:33

karinet skrev:Kan någon hjälpa mig att klassa håret förresten? Här (bilden i inlägget ovan) är det ju i princip ostylat (lite Klick i bara). 2a? 2b?

2b tycker jag det ser ut som. Ser mjukt och härligt ut!
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav karinet » sön 16 aug 2009, 19:41

Tack Annika! Ändrar i min profil då :)
Typ 2b, f, i
Tvätt: Änglamark sensibel
Vårdande: Lóreal elvital nutrigloss inpackning/Naturelle honung
Inpackning: SMT (vårdande/klick/honing)
Övrigt: Klick, aloevera
Användarvisningsbild
karinet

Inläggav jentr » ons 09 feb 2011, 22:16

Kan man ha i avocado också? Det låter bra iaf :) Fast då kanske det inte går att värma i micron också... eller?
jentr

Inläggav Poklad » tis 03 jul 2012, 14:19

jentr skrev:Kan man ha i avocado också? Det låter bra iaf :) Fast då kanske det inte går att värma i micron också... eller?

Kan testa att röra ner välmosad avocado efter man värmt resten? :D
1A/F/iii
Tvätt: Aleppotvål (eller ägg eller Coop Xtra med lite TréSemmes Naturals.)
Övrigt: Kropp; bara vatten och olja. Ansikte; Mandelolja plus ansiktmasker
Start: Dec 2011
Användarvisningsbild
Poklad

Inläggav Schniffen » tis 03 jul 2012, 17:55

Igår körde jag en variant med Urtekram Nordic Birch balsam, honung och kanarie-Aloe (Troligen ingen större skillnad på kanarie-aloe och vanlig aloe, men jag gillar den XD) efter honungstvätt. Däremot råkade jag göra för lite smet, så jag drygade ut det med lite av nya Naturelle. Och den blev klumpig... Och jag var för lat för att värma den XD

Min absoluta favoritvariant av SMT är ändå Goldwells gröna Dual Senses med lika delar honung och aloe ^^ Den skär sig inte, klumpar inte och är i allmänhet som en trollformel för håret, men jag har inte orkat eller känt behovet av att köpa en ny burk av inpackningen sedan den tog slut. Får väl se när det blir en ny burk ^^
1B Fii, naturligt mörkblont, just nu rödbrunt, försöker spara ut det.

Tvätt:
Garant Såklart, Neutral
Vårdande: Naturelle Berry Fusion, SMT
Styling: RFSU Glid

Kört BM sedan juli 2011 ^^
Användarvisningsbild
Schniffen

Inläggav Cinnamonagouti » mån 06 aug 2012, 16:52

Finns det alternativ till aloe vera och klick?
Cinnamonagouti

Inläggav Fluff1 » ons 08 aug 2012, 16:20

Saffran skrev:Jag brukar blanda Änglamark Sensibel med Klick och honung, och värmer inte upp det eftersom jag inte har någon mikro. Men det funkar bra som vårdande ändå.

maja21 skrev:Jag sâg att Christine bytte ut Aloe Veran mot Klick och dâ jag ej har Klick hemma sâ tänkte jag ta glycerin, vad tror ni om det?

Jag är dock lite osäker pâ om jag skall göra denna inpackningen eftersom mitt hâr inte är alltför förtjust i honung dâ jag har i enbart honungen i hâret (blir som halmstrân :cry: , men det kanske blir annorlunda dâ man värmer upp det och blandar med andra saker. Är det ngn som har förslag till en alternativ behandling eller ngt jag kan byta ut honungen mot?

Använder man glycerin måste man vara noga med att inte ha för hög halt -- tror 5% var någon slags gräns.

Vet inte vad man kan byta ut honungen mot, men om ditt hår kan ta åt sig olja så kanske det är en idé?

Varför kan man inte ha mer än 5%? Har lite panik eftersom jag just kletade i massa ren glycerol i håret :?
Hårtyp: Tjockt, lättfomat 3A-hår som gärna frissar sig :s
Fluff1

Inläggav Cendariel » mån 20 aug 2012, 17:14

Har provat SMT några gånger efter att jag insåg hur jag övermättat mitt hår på protein, och missat det där med vikten av fukt. Och kan knappt tro resultatet! Jag som trodde jag hade vågigt hår, har helt plötsligt börjat få spirallockar här och där!! (se profilbild). Vart ska detta sluta??
Helt fantastiskt!! :clap:
2b eller c/m/ii
Användarvisningsbild
Cendariel

Inläggav Undine » mån 10 sep 2012, 12:55

Var köper ni detta Snowymoon's Moisture Treatment?
Eller är det helt enkelt att man bara tar vilket balsam som helst och kör med honung och det?
1c | 3f | 3ii
Utan shampoo sedan 26 dec 2008.
Användarvisningsbild
Undine

"SMT" - Snowymoon's Moisture Treatment

Inläggav CatarinaS » mån 10 sep 2012, 14:53

Just det, man får blanda själv.
Tvätt: SLS-fritt, Neutral, Garant
Vårdande: Väldigt varierande
Styling: Jessicurl Gelebration spray
CatarinaS

Föregående