Klippa mig

Har du tips på frisyrer? Behöver du råd inför frisörbesöket?

Klippa mig

Inläggav Pelle » tor 04 jun 2009, 20:44

Är sjukt trött på mitt hår, när jag lägger det åt sidan blir det som en hög av hår liksom. När jag har snelugg dvs. Så vad ska jag göra? Går inte att styla det.

Tips på frisyrer? Vill inte visa bild tyvärr. Funderar på att klippa kortare, har lite mer än över öronen och till ögonen nu. Blir det lockare om jag klipper det?
Ser mer välvårdat ut med kort.
Pelle

Re: Klippa mig

Inläggav Saffran » tor 04 jun 2009, 22:55

Du kan inte ta en bild och maskera ansiktet i något bildbehandlingsprogram innan du lägger upp den? Det är så mycket lättare att ge tips när man vet vad man ger tips om... :)

(Behöver du hjälp med att fixa till en bild så kan du skicka den till mig, och så skickar jag tillbaka den så du får se om du tycker den är tillräckligt "anonymiserad".)
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Pelle » sön 07 jun 2009, 12:27

Saffran skrev:Du kan inte ta en bild och maskera ansiktet i något bildbehandlingsprogram innan du lägger upp den? Det är så mycket lättare att ge tips när man vet vad man ger tips om... :)

(Behöver du hjälp med att fixa till en bild så kan du skicka den till mig, och så skickar jag tillbaka den så du får se om du tycker den är tillräckligt "anonymiserad".)

http://img35.imageshack.us/my.php?image=19444817.jpg

Där är mitt hår. 2 olika, den första är "bra hårdag" den andra är samma dag, men då ser det skitfult ut.
Och som ni ser så ser det ut som att håret lägger sig som ett berg på sidan, fast egentligen är det andra sidan men kameran är inte spegelvänd :)

Hade kunnat adda dig på msn, så kan vi snacka där om du vill. För du är väl frisör?

Edit: Kan säga att jag vill ha det ungefär som han i Jonas Brothers, folk säger att jag är lik honom, men han har kortare och det ser mycket bättre ut.
Pelle

Inläggav elle » sön 07 jun 2009, 12:45

Vad du än gör, behåll lockarna! :)

Om du går till en bra frisör har de säkert tips på hur man kan klippa för att skapa lite förändring och få det mer lättstylat. Vad använder du för produkter nu? Kör du med balsammetoden?
Lycka till!
Började med balsammetoden 18 november 08.
Hårtyp: 2C-3A??
Tvätt: Coop X-tra, Eldorado extra volym, Änglamark Sensitive
Vårdande: Garnier Respons Inpackning - pärlemor och körsbär
Övrigt: Klick, L'Oréal Studio Line Curl Power Curling Mousse
Användarvisningsbild
elle

Inläggav Annika » sön 07 jun 2009, 12:57

Jag tror egentligen inte att det är så stora skillnader på era frisyrer mer än att hans är kortare uppepå. Den lösning många frisörer har på klumpar är att tunna ur och sen tunna ur ännu mera, men ibland gör det bara saken värre eftersom det bara blir frissigt och risigt istället. Det är oftast bättre att helt enkelt klippa det lite kortare. Broder Jonas ser ut att ha riktigt tjockt hår och det är antagligen rätt kompakt, men det ser snyggt ut!
Så, lite kortare överallt (även i nacken tror jag), inte så mycket kortare på sidorna men däremot uppepå. Då tror jag det blir bra!
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav Pelle » sön 07 jun 2009, 13:02

elle skrev:Vad du än gör, behåll lockarna! :)

Om du går till en bra frisör har de säkert tips på hur man kan klippa för att skapa lite förändring och få det mer lättstylat. Vad använder du för produkter nu? Kör du med balsammetoden?
Lycka till!

Jag kör med balsam-metoden, men jag kan inte ha i vax. Det är för långt för det osv :) Vill bara ha det natural, så jag tänkte lite kortare bara.
Som personen nedanför dig sa, kortare överallt :)
Pelle

Inläggav elle » sön 07 jun 2009, 13:21

Ok, blir säkert bra. Du får uppdatera oss med ny bild efter klippningen!
Började med balsammetoden 18 november 08.
Hårtyp: 2C-3A??
Tvätt: Coop X-tra, Eldorado extra volym, Änglamark Sensitive
Vårdande: Garnier Respons Inpackning - pärlemor och körsbär
Övrigt: Klick, L'Oréal Studio Line Curl Power Curling Mousse
Användarvisningsbild
elle

Inläggav Annika » sön 07 jun 2009, 13:28

:btw: Det är förresten jag som är frisör, inte Saffran (om hon inte gått någon snabbkurs utan min vetskap :notsure: ) :thumbsup:
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav Pelle » sön 07 jun 2009, 13:30

Annika skrev::btw: Det är förresten jag som är frisör, inte Saffran (om hon inte gått någon snabbkurs utan min vetskap :notsure: ) :thumbsup:

Jahaa :) Så du tycker alltså att klippa kortare överallt bara?
Hur kort?
Pelle

Inläggav Annika » sön 07 jun 2009, 13:51

Lagom :D Här är ett typexempel på ett tillfälle där det är bäst att klippa håret torrt och i sitt naturliga tillstånd, inte blött och uträtat med kam eftersom man då inte har en aning om hur det ser ut sen. Att klippa lite undan för undan, lock för lock, lite i taget tills det ser bra ut. Allra viktigast är det i fram och uppepå. Det är möjligt att det räcker med någon centimeter bara.
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav Maria_Elvira » sön 07 jun 2009, 14:02

du har jättefint hår ju :)
Schampofri sedan 25/8-08
Hårtyp: 2B-2C?
Tvättbalsam: Neutral
Vårdande: MOP Extremee Protein och Fructis triple nutrition (Nutri repair) blandat.
Inpackning: Olja, vinäger, aloe vera och H'Suan Wen Hua eller något annat som råkar finnas hemma
Maria_Elvira

Inläggav Pelle » sön 07 jun 2009, 15:28

Annika skrev:Lagom :D Här är ett typexempel på ett tillfälle där det är bäst att klippa håret torrt och i sitt naturliga tillstånd, inte blött och uträtat med kam eftersom man då inte har en aning om hur det ser ut sen. Att klippa lite undan för undan, lock för lock, lite i taget tills det ser bra ut. Allra viktigast är det i fram och uppepå. Det är möjligt att det räcker med någon centimeter bara.

De flesta brukar blöta ner det och sedan ta i schampoo osv.
Vart jobbar du?
Pelle

Inläggav Annika » sön 07 jun 2009, 16:20

Jag finns i Gävle, du får gärna komma till mig om du inte bor alltför långt bort!
Användarvisningsbild
Annika
Site Admin

Inläggav ikafika » ons 10 jun 2009, 22:20

Jag tror det är benan som ställer till det. Du ser ut att passa i en frisyr utan bena, bara låta håret locka sig som det vill och lägger sig naturligt. Det blir nog lättare om du gör som du tänkte och kortar av det en liten bit.
Tvättbalsam: Coop X-tra
Vårdande: Exelen jasmin, oliva
Styling: Wella second day volume mousse
Övrigt: aloe vera gel, jojobaolja
ikafika

Inläggav Pelle » ons 24 jun 2009, 11:19

Klippt mig.. det är kort och skönt, men nästan inga lockar kvar?
Hon tunnade ut det eller vad man säger kanske? För det är inte mkt till lockar nu!
Pelle

Nästa

Återgå till Frisyrer & frisörer