Ojoj, det här är kul. Hitta på lite nya, annorlunda grejer att göra med håret.
Ett tag, på högstadiet, hade jag aalltid håret uppsatt i en enkel låg hästsvans, inte så kul. Sedan har jag mest haft håret löst, hög hästsvans lite ibland. Och nu det senaste året har jag ju lockat fram mina lockar, och dom gör sig väl bäst i lössläppt hår. Det är ju nästan så man inte vill röra vid håret, är livrädd att pilla sönder lockarna. Nu i vinter har jag jobbat med blåtungevaccinationen, och då var det viktigaste att få undan håret utan att slita på det, så jag brukade ha det uppsatt med en sån där kloklämma som man sätter från sidan.
I dag snodde jag mammas pynt-kinamatspinnar och började öva på att sätta upp håret med pinnar. Så kul! Och fantastiskt att håret är tillräckligt långt. Så nu blir det att öva, spana på youtube, och försöka att memorisera i alla fall en del...
Bara en sån sak som att köpa stora sånna där snäppspännen i en vanlig mataffär, sno ihop överhåret upp bak på skallen och snäppa dit ett spänne och så ett på andra sidan. Mamma tycker jag är så fin, och undrar om jag ska åka bort... (De är inte vana vid att jag har pojkvän, tror jag ska dit hela tiden...)