Tips på enkla uppsättningar

Har du tips på frisyrer? Behöver du råd inför frisörbesöket?

Re: Tips på enkla uppsättningar

Inläggav Korpglugg » tor 23 apr 2009, 06:13

queeny skrev:hon är inte naturlig rödis, hon färgar
lame!

Gör hon?

Jag såg bilder i hennes blogg, och hon var rödhårig som barn också. Men hon kanske förstärker färgen?

EDIT: kollade i hennes blogg igen. Hon ser rödlätt ut 2006, inte alls så starkt röd som senare. Hon har nog förstärkt en naturligt röd färg. Det ser mer och mer starkt hennat ut när man tittar igenom bilderna från 2006 till nu. Ser mörkare och mörkare ut också.
Hittade inte bilden på henne som barn.
"En mycket kreativ signatur"
Hår: 1b/1c F/M/C iii 33 tum långt
Användarvisningsbild
Korpglugg

Inläggav Nizhoni » tor 23 apr 2009, 07:42

I kommentarerna till klippet skriver hon att hon färgar med henna. :)

Jag kämpar och kämpar med att få håret att hållas i knut men det är omöjligt om håret inte är nytvättat och fuktigt, jag som försöker att inte tvätta så ofta. :urgh:
Flätor fungerar inte heller så jag har inte ens försökt mig på att först fläta och sedan göra en knut av det. Gissa hur less jag är på hästsvans efter alla dessa år och inte ens snoddarna sitter speciellt bra i mitt hala hår. :scared:
Friskare hår sedan 27/11 -07

Favoritblandning för hår och hud
En del Sheasmör
En del Kokosolja
En del Aloe Vera
Användarvisningsbild
Nizhoni

Inläggav Korpglugg » tor 23 apr 2009, 08:14

Nizhoni skrev:I kommentarerna till klippet skriver hon att hon färgar med henna. :)

:laf:
De senaste bilderna visar också tydligt att det är färgat. Men som sagt, hon var rödlätt innan. Så hon är ju naturligt rödhårig, men inte så kraftigt som på den där videon :eureka:
"En mycket kreativ signatur"
Hår: 1b/1c F/M/C iii 33 tum långt
Användarvisningsbild
Korpglugg

Inläggav Iliana » sön 26 apr 2009, 21:50

Ojoj, det här är kul. Hitta på lite nya, annorlunda grejer att göra med håret.
Ett tag, på högstadiet, hade jag aalltid håret uppsatt i en enkel låg hästsvans, inte så kul. Sedan har jag mest haft håret löst, hög hästsvans lite ibland. Och nu det senaste året har jag ju lockat fram mina lockar, och dom gör sig väl bäst i lössläppt hår. Det är ju nästan så man inte vill röra vid håret, är livrädd att pilla sönder lockarna. Nu i vinter har jag jobbat med blåtungevaccinationen, och då var det viktigaste att få undan håret utan att slita på det, så jag brukade ha det uppsatt med en sån där kloklämma som man sätter från sidan.
I dag snodde jag mammas pynt-kinamatspinnar och började öva på att sätta upp håret med pinnar. Så kul! Och fantastiskt att håret är tillräckligt långt. Så nu blir det att öva, spana på youtube, och försöka att memorisera i alla fall en del...
Bara en sån sak som att köpa stora sånna där snäppspännen i en vanlig mataffär, sno ihop överhåret upp bak på skallen och snäppa dit ett spänne och så ett på andra sidan. Mamma tycker jag är så fin, och undrar om jag ska åka bort... (De är inte vana vid att jag har pojkvän, tror jag ska dit hela tiden...) :wink:
Iliana

Inläggav saraaal » ons 30 dec 2009, 22:39

Jag är ju skitdålig på sånthär med buns och att sätta upp med pinnar och sånt, men jag tänkte bli bättre. Jag tycker denna pin är så himla fin, men kan någon kanske ge tips på hur man kan använda den?
Bild

Den har ju liksom två "ben", och jag antar att det kan vara bra för något mer än att bara använda
den som en vanlig pinne? :oops: :upsidown:
Strawberry Swing

Användarvisningsbild
saraaal

Inläggav Hannah83 » tor 31 dec 2009, 00:11

saraaal skrev:Jag är ju skitdålig på sånthär med buns och att sätta upp med pinnar och sånt, men jag tänkte bli bättre. Jag tycker denna pin är så himla fin, men kan någon kanske ge tips på hur man kan använda den?
Bild

Den har ju liksom två "ben", och jag antar att det kan vara bra för något mer än att bara använda
den som en vanlig pinne? :oops: :upsidown:

Den var superfin, forks håller mina buns mycket bättre än pinnar, den där kan man göra mycket fint med. Den ser väldigt bred ut så den gör sig kanske finast uppifrån och ner? En figure 8 bun, eller en gibsontuck beroende på hur långa pinnarna är. Eller en french twist kanske. Beror lite på längden på ditt hår också! :D
CO sedan 01-12-08

2C/F/ii
Användarvisningsbild
Hannah83

Inläggav Hannah83 » tor 31 dec 2009, 00:33

Vilken rolig tråd! Jag får lov att säga att sverige är väldigt tråkigt när det kommer till håruppsättningar. Undrar om det är för att intresse saknas eller för att vi inte vet vad som finns därute? Jag fick en Ficcare i julklapp, och jag älskar den! Det är väldigt sällan jag sätter upp håret i tofs numer, det blir pinnar eller spännen. Ficcare finns inte här än, men jag har faktiskt hittat plastspännen med samma funktion här. Att de är böjda så att mer hår får plats. Så istället för pinnar så håller de buns på plats.

Här är min grod fork:
Bild

Min Ficcare i en vanlig messy bun:
Bild

Så här är funktionen för den som inte vet och även rätt färg:
Bild

Oj vad bilder det blev. Jag har ganska långt bångstyrigt hår så vanliga alligator clips funkar inte i mitt hår. Men de här och de liknande plastklämmorna jag hittat funkar super!
CO sedan 01-12-08

2C/F/ii
Användarvisningsbild
Hannah83

Inläggav Tildazinha » tor 31 dec 2009, 00:56

Vilken fin bun du gjorde med grodforken, vad heter den sorten? Jag skulle vilja testa ikväll till nyårsfirandet. Jag är lat när det gäller håruppsättningar och gör oftast en lazy bun med hårpinme eller enkel fork. Ska hålla utkik efter ficarro, kanske har Australien kommit lite längre.

Hur långt hår har du förresten? Det är ganska tjockt va?

Tvätt:Bikarbonat eller ägg med äcv-sköljning
Inpackning: Garnier K&P, kokosfett, aloevera-gel
Färg: Henna på mellanbrunt hår

designokrati.mellergardh.se - konst och fotografi
Användarvisningsbild
Tildazinha

Inläggav Hannah83 » fre 01 jan 2010, 02:40

Tildazinha skrev:Vilken fin bun du gjorde med grodforken, vad heter den sorten? Jag skulle vilja testa ikväll till nyårsfirandet. Jag är lat när det gäller håruppsättningar och gör oftast en lazy bun med hårpinme eller enkel fork. Ska hålla utkik efter ficarro, kanske har Australien kommit lite längre.

Hur långt hår har du förresten? Det är ganska tjockt va?

Jag minns inte vad den heter, fast det är min favorit. Ska se om jag kan rota reda på länken. :) Den ser avancerad ut men är jätte lätt. Perfekt på fest! :D

Ficcare finns säkert i Australien, googla på det så kommer det upp en del. Jag har lite längre än midjan, typ höfterna. Uppklippt, inte jätte tjockt, men inte tunt heller. Den uppsättningen kräver en del längd, hur långt hår har du?
CO sedan 01-12-08

2C/F/ii
Användarvisningsbild
Hannah83

Inläggav Tildazinha » fre 01 jan 2010, 03:40

Mitt hår passerar precis BH-bandet, så det kanske inte räcker då? Men om du hittar länken så ska jag spara den och försöka när håret växt till sig lite. Det växte fort ett tag men nu verkar det stå still lite i tillväxten. Får börja massera hårbotten mer frenetiskt eller nåt :D

Användarvisningsbild
Tildazinha

Inläggav Hannah83 » fre 01 jan 2010, 12:00

Tildazinha skrev:Mitt hår passerar precis BH-bandet, så det kanske inte räcker då? Men om du hittar länken så ska jag spara den och försöka när håret växt till sig lite. Det växte fort ett tag men nu verkar det stå still lite i tillväxten. Får börja massera hårbotten mer frenetiskt eller nåt :D

Jag hittade! Den kallas Hypno bun, här kommer länken med videon: http://www.youtube.com/watch?v=sFeNYl-OK6Q

Du får prova, jag tror tjocklek och allt spelar in, med rätt teknik så kanske det funkar! Jag behöver ganska mycket längd till den här men prova! Och så måste du visa bild om du lyckas! Jag lindar inte första varvet runt hela handen utan jag tar två fingrar så går det åt mindre hår. :D
CO sedan 01-12-08

2C/F/ii
Användarvisningsbild
Hannah83

Inläggav vintersaga » fre 01 jan 2010, 12:35

Hannah83 skrev:Här är min grod fork:
Bild

Åh vilken fin uppsättning. Vad heter den? *vill lära sig* Och jättefin gaffel ( :lol: ) också. :D
"Mod är inte att inte vara rädd. Mod är att vara rädd och göra det ändå."
Bild
Tvätt: WO
Inpackning:
Övrigt: Kokosolja
vintersaga

Inläggav Saffran » fre 01 jan 2010, 13:04

vintersaga skrev:Åh vilken fin uppsättning. Vad heter den? *vill lära sig* Och jättefin gaffel ( :lol: ) också. :D

Det står ju i inlägget ovanför ditt... :)

Själv blir jag jätteavundsjuk på er som kan få långt och tjockt hår, så ni kan göra sådana här fantastiska knutar. :cry:
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Tildazinha » fre 01 jan 2010, 13:20

Hannah83 skrev:
Tildazinha skrev:Mitt hår passerar precis BH-bandet, så det kanske inte räcker då? Men om du hittar länken så ska jag spara den och försöka när håret växt till sig lite. Det växte fort ett tag men nu verkar det stå still lite i tillväxten. Får börja massera hårbotten mer frenetiskt eller nåt :D

Jag hittade! Den kallas Hypno bun, här kommer länken med videon: http://www.youtube.com/watch?v=sFeNYl-OK6Q

Du får prova, jag tror tjocklek och allt spelar in, med rätt teknik så kanske det funkar! Jag behöver ganska mycket längd till den här men prova! Och så måste du visa bild om du lyckas! Jag lindar inte första varvet runt hela handen utan jag tar två fingrar så går det åt mindre hår. :D

Åh tack! Jag ska prova och se hur det går med min längd. Fast inte idag, idag är jag alldeles för seg :D Den ser väldigt enkel ut att göra, men det kanske bara är att hon övat många gånger. Om jag lyckas ska jag absolut lägga upp en bild :)

Användarvisningsbild
Tildazinha

Inläggav vintersaga » fre 01 jan 2010, 13:34

Saffran skrev:
vintersaga skrev:Åh vilken fin uppsättning. Vad heter den? *vill lära sig* Och jättefin gaffel ( :lol: ) också. :D

Det står ju i inlägget ovanför ditt... :)

Själv blir jag jätteavundsjuk på er som kan få långt och tjockt hår, så ni kan göra sådana här fantastiska knutar. :cry:

Ja, det gör det ju. Hur kunde jag missa det. :shock: Förlåt mig. :oops:
"Mod är inte att inte vara rädd. Mod är att vara rädd och göra det ändå."
Bild
Tvätt: WO
Inpackning:
Övrigt: Kokosolja
vintersaga

FöregåendeNästa

Återgå till Frisyrer & frisörer