. Blir som ett barn på nytt.
. Blir som ett barn på nytt.

Frökenfräken skrev:Jag dricker nästan bara pepparmyntste, ofta med en skvätt honung. Tyvärr har jag bara sett det som påste från friggs, men jag blev riktigt biten efter min tid i frankrike då vi ofta gick till kebabstället som drevs av marockaner; de brukade alltid bjuda på ett riktigt gott pepparmyntste efter maten.
Leker med tanken på att själv odla lite pepparmynta och ordna mitt eget te. Tror ni det fungerar?
Frökenfräken skrev:Jag dricker nästan bara pepparmyntste, ofta med en skvätt honung. Tyvärr har jag bara sett det som påste från friggs
Saffran skrev:Pepparmynta är väldigt lättodlat, och det sprider sig som ogräs. Jag har torkade blad kvar som är från min gamla odlingslott för tolv år sedan (!) och de smakar fortfarande jättemycket pepparmynta!
Har man trädgård och inte vill att den ska ta över efter några år så kan det vara bra att gräva ner någon slags barriär runt plantan.
Grönmynta är också gott och är den mynta man har i matlagning.
mikelan skrev:jag är en riktig tegalning. har druckit lite mindre senaste tiden, och med mindre menar jag inte varje dag. har nog hänt att jag hällt i mig flera liter per dag under vissa perioder... hur som helst. "The Village" har riktigt roliga teblandningar. I jul drack jag något som hette "julgröt". Det var riktigt gott trots det flummiga namnet. De här säkert 10 olika blandningar i butik. Det som fashinerar mig något oerhört är att bitarna i de olika blandningarna är så stora! Det ser ut som en liten påse med konst i, konstiga former i fina färger. Blir som ett barn på nytt.
Strawberry Swing