gAnais skrev:PurpurNeon skrev:Nu har jag varit och klippt mig hos lockiga Emelie som Pearl tipsade om i trådarna nedan. Hon har numera en egen, liten, mysig salong nära Linnégatan. http://www.afhair.se/
Emelie klippte mitt hår torrt och jag är så nöjd med min lilla frisyr! Som jag skrev i en egen tråd så är mitt hår på utväxt men nu är det mycket möjligt att jag behåller det såhär!
Nu har jag ju kort och inte speciellt lockigt hår, men enligt pearl så tar Emelie även god hand om långa, lockiga burr! Hon har dessutom en utmärkt känsla för att ge komplimanger!
Jag tipsade Emelie om sidan så det är mycket möjligt att hon smyger runt här!
Nu har jag också varit och klippt mig hos Emelie och jag är helnöjd! Hon klippte i torrt hår och klippte av lockarna på "rätt" ställen.Hon är också supertrevlig och gav mig flera bra stylingtips.
![]()
Jag passade även på att bleka lite slingor i håret, för att kamouflera min ljusa utväxt och även det blev superbra. Intrycket blir lite ljusare brun än förut och känns vårigt och bra.![]()
Här är en bild på resultatet. Färgen är tyvärr lite missvisande, slingorna är inte lika framträdande som de ser ut...
Jag lät henne ha vilka produkter hon ville i håret (är inte så fanatisk...), och gjorde om min sista-tvätt istället. Hon var dock väldigt nyfiken på den här sidan, så hon smyger nog snart runt här inne...
Så bra att NI också hittat Emelie. Jag är en av hennes nöjda kunder. Har aldrig gått därifrån och känt mig missnöjd, tvärtom jag är supernöjd och tar ofta vägen förbi spegeln flera gånger extra efter besök hos Emelie på afHair. Känner folk från Oslo som åker ner för att få håret fixat av henne. De hänger kvar sedan hennes tid i grannlandet för flera år sedan. Den tjejen har magiska fingrar och stora kunskaper.Tveka inte, gå dit!
Hon är också supertrevlig och gav mig flera bra stylingtips.