Ni som börjar bli gråhåriga

Färg, toning, slingor, henna...

Ni som börjar bli gråhåriga

Inläggav rundboll74 » mån 16 apr 2012, 12:06

Vad använder ni för färg? Och tycker ni att den tvättas ur lättare av BM?
Tvätt: Bamse balsam by CCS
Vårdande: Garnier Fructis nutri repair
Inpackning: Loreal Nutrigloss
Övrigt: Är glad att jag läste om ploppning!
rundboll74

Re: Ni som börjar bli gråhåriga

Inläggav Saffran » mån 16 apr 2012, 19:20

Använder ingen färg. :)
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Sand » tis 17 apr 2012, 08:26

Jag tycker mycket om mina grå, silvervita slingor. Kommer aldrig att färga dom.
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: Garnier Respons Balsam avocado oil & shea butter
Leave in: Sjöbogårdens Kamma Lätt, kokosolja, jojobaolja
Balsammetodist sedan 26/12 2008
Användarvisningsbild
Sand

Inläggav rundboll74 » tis 17 apr 2012, 11:56

Ok, men finns det någon som färgar över sina gråastrån , och kan berätta om hur dom gör, för jag gillar inte mina.
rundboll74

Inläggav Miranda13 » tis 17 apr 2012, 13:00

Heisann!

Jeg begynner å bli grå :(

Jeg har brukt farge som vaskes ut etter noen uker fram til nå. Det dekker dessverre ikke mine grå hår, og håret forøvrig blir mer og mer gult/rødt. Selvsagt fordi det er blekemiddel i fargen.

I dag har jeg kjøpt ordentlig farge, en slik som må vaskes ut. Jeg har ikke farget håret ennå, og er litt redd..

Dette er også dagen hvor jeg endelig har lest meg gjennom alle balsamer og sjampoer jeg har (det var bare to av hver ;) ) og har kjøpt SLS-sjampo. Jeg skal altså begynne med balsammetoden i dag.

Jeg vet ikke om jeg skal farge det først og deretter starte opp balsammetoden eller omvendt.

Balsammetoden siden 25. april 2012.

Hårtype. Fia:
1b/M/ii
Jeg har altså litt bølger i håret, middels tjukke hårstrå og middels mengde hår.
Miranda13

Inläggav Annamal » tis 17 apr 2012, 16:57

Hej!
Jag börjar bli ganska grå, och fult grå dessutom - kommer absolut att färga håret lång tid framöver. Jag använder inget särskilt märke, utan har testat de flesta som finns i vanliga butiker, t.ex. Loreal och Schwarzkopf. Jag tycker inte att jag har märkt att färgen går ur snabbare med balsammetoden, men jag använder bara permanentfärger. Det kan hända att det är annorlunda med toningar.

Hälsningar
Anna
Hårtyp: 2 C?
Nybörjare på BM
Tvättbalsam: Neutral
Vårdande: Garnier Fructis Triple Nutrition
Styling: Linfrögele + Biosilk
Användarvisningsbild
Annamal

Inläggav Björnbär » tis 17 apr 2012, 21:33

Åh. Jag börjar blir gråhårig och jag har jättesvårt att förlika mig med det. Rynkor, häng och annat som hör åldrandet till stör mig inte alls, men att jag är 37 och börjar få noppa bort alltfler vita, tjocka hårstrån känns helt ärligt ganska trist. Jag hennar mitt hår och jag har gjort det i några år nu, och resultatet blir väldigt bra. Nu har jag inte massvis med grått/vitt, men det som finns funkar väldigt bra att henna över då det blir som ljusare små skiftningar i håret och det bara ser naturligt snyggt ut. Henna ska väl vara erkänt ganska bra att använda för att täcka grått, bara att googla om du vill veta mer!
2c // M // ii, sista schampo 2009-12-12
Tvättar med balsam, ägg eller SLS-fritt schampo beroende på vad mitt hår behöver.
Favoriter: Aloe vera-gelé, honung, Body Shop Rainforest Shampoo, ACO glidslem och Garnier Fructis Strength & Shine balsam.
Björnbär

Inläggav rundboll74 » ons 18 apr 2012, 14:09

OK, jag trodde inte henna täckte grått hår. Måste googla! jag håller med, min gråa färg är inte rolig, jag klär inte i det. Kan tänka mig grått hår när det blir "mer" av det men nu ser det bara konstigt ut.
rundboll74

Inläggav Miranda13 » sön 22 apr 2012, 10:48

Lever vi lenge nok så blir vi alle blondiner ;)

Nå farger jeg håret - med L'Oreal Exellence creme nr 7 Blond. Jeg er mellomblond eller mørk blond fra naturens side, og jeg ønsker bare å dekke den rød-gule fargen jeg har fått etter å ha brukt farge i nivå 2 i lengre tid. I dag er første dagen med permanent farge.

Jeg har ikke kommet skikkelig i gang med balsammetoden ennå, og er spent på hur fargen reagerer på det. Kanskje varer den mye lengre?

Balsammetoden siden 25. april 2012.

Hårtype. Fia:
1b/M/ii
Jeg har altså litt bølger i håret, middels tjukke hårstrå og middels mengde hår.
Miranda13

Inläggav Linnéa H » sön 29 apr 2012, 19:32

Jag upptäckte mina första vita strån för över 9 år sen. (Var då 26 år och 3 mån...) Grät floder, men kom snart på att jag nu hade ett skäl till att färga håret och experimenterade hos frissan med besked. :D

När jag bestämde mig för att spara ut håret var det slut med färgorgierna och jag började tona håret själv istället. Strax efter att jag började med balsammetoden gick jag över från uttorkande pigmentschampo och moussetoningar till henna. Precis som Björnbär säger täcker hennan det grå/vita till 100% och gör de hårstråna lysande eldröda. :handgestures-thumbupleft:
hårtyp: 2C/M/iii
I princip schampofri sedan:110731
Tvätt & vård: varierar, just nu TRESemmé Naturals, me like!
Leave-in: AV eller olja beroende på hårets behov
Styling: KCCC fr o m 120915, eller Linfrögel m epsomsalt
Färg: Henna
Linnéa H

Återgå till Färg