wella color fresh-kan jag använda det

Färg, toning, slingor, henna...

wella color fresh-kan jag använda det

Inläggav rundboll74 » lör 14 apr 2012, 08:37

Innan jag började med balsammetoden så brukade jag schamponera håret med wella color fresh 1-2 gånger i månaden för att dölja gråa strån. Sen går jag till frissan varannnan månad och färgar. Nu funderar jag på att skjuta upp mitt frisörsbesök och använda color fresh istället. Innehåller den mycket "dåliga" saker för håret? Eller kan jag använda den och sedan ta sista schampooo och börja om med balsammetoden? BM är fantastiskt för mina lockar men inte för färgen som tvättas ur mycket snabbare....Tack på förhand!

Ingredienser:

AQUA, ALCOHOL DENAT., COCAMIDOPROPYL BETAINE, HYDROXYETHYLCELLULOSE, HC BLUE NO. 12, BASIC BLUE 99, HC BLUE NO. 2, BASIC YELLOW 57, HC YELLOW NO. 13, DISPERSE VIOLET 1, HYDROXHETHYL-2-NITRO-P-TOLUIDINE, HC RED NO. 10, METHYLPARABEN, PARFUM, POLYQUATERNIUM-16, SODIUM HYDROXIDE, POLYSORBATE 20, POTASSIUM PHOSPHATE, HEXYLDECANOL, HEXYLDECYL LAURATE, HC RED NO. 11, TOCOPHERYL ACETATE, LINALOOL, HEXYL CINNAMAL, LIMONENE, CITRONELLOL, FORMIC ACID, BENZYL SALICYLATE, GERANIOL, RETINYL PALMITATE, TOCOPHEROL, LINOLEIC ACID, PABA, PHENOXYETHANOL, PROPYLPARABEN, ETHYLPARABEN, ISOBUTYLPARABEN, BUTYLPARABEN
Tvätt: Bamse balsam by CCS
Vårdande: Garnier Fructis nutri repair
Inpackning: Loreal Nutrigloss
Övrigt: Är glad att jag läste om ploppning!
rundboll74

Re: wella color fresh-kan jag använda det

Inläggav Linnéa H » lör 14 apr 2012, 17:38

Produkten innehåller uttorkande alkohol, men inga ingredienser som inte är urtvättbara med balsam, vad jag kan se. (Polyquaternium-16 kan ev ge problem, men inte nödvändigtvis.) Om du använder produkten någongång ibland, är det ingen fara. Tvätta som vanligt med BM efter behandlingen och se hur håret reagerar. Får du problem med att håret inte känns riktigt rent efter ett tag: tvätta med schampo, inte annars.
hårtyp: 2C/M/iii
I princip schampofri sedan:110731
Tvätt & vård: varierar, just nu TRESemmé Naturals, me like!
Leave-in: AV eller olja beroende på hårets behov
Styling: KCCC fr o m 120915, eller Linfrögel m epsomsalt
Färg: Henna
Linnéa H

Re: wella color fresh-kan jag använda det

Inläggav rundboll74 » lör 14 apr 2012, 18:41

Tack. Nu blev jag supergald!
Tvätt: Bamse balsam by CCS
Vårdande: Garnier Fructis nutri repair
Inpackning: Loreal Nutrigloss
Övrigt: Är glad att jag läste om ploppning!
rundboll74

Återgå till Färg