maybelline dream creamy foundation + BM

Det är alltid lika roligt att trixa och trolla med färger, ge och få råd och tips här!

maybelline dream creamy foundation + BM

Inläggav anwino » ons 29 dec 2010, 17:01

Jag har ingen innehållsförteckning på denna foundation, men har läst att den åtminstone inte ska innehålla mineralolja. Nån som vet om detta stämmer? Funkar den ihop med BM? Jag hoppas, för det är min favorit :) Tacksam för svar! =)
anwino

Re: maybelline dream creamy foundation + BM

Inläggav Words » lör 17 dec 2011, 17:44

Enligt http://beleza-blogg.se/?p=1367 innehåller den varken parabener eller mineralolja.
Words

Inläggav isen » tor 29 mar 2012, 08:47

Puffar upp den här tråden lite, och undrar om någon vet hur det är med silikon i den?
Den jag har nu, som är dags att byta ut (maxfactor lasting performance som jag varit väldigt nöjd med vad gäller täckning) men den verkar ha utgått (?) och innehåller dessutom dimethicone tror jag det var, så jag är rädd att det hamnar i håret, luggen framförallt.

Dream creamy foundation låter ju kanon att den är för torr hy, annars har jag upplevt att moussefoundation gör att huden ser ännu torrare ut.

Har för övrigt provat mineralpuder men aldrig blivit nöjd.

Edit: Hittade en bild på innehållsförteckningen, och nej den har dimethicone som andra ingrediens. Verkar omöjligt att hitta en billig, lättillgänglig foundation utan silikon. (?)
2a/f/ii

Tvätt: Neutral
Vårdande: L'oreal Elvital Volume Collagen
Styling: Klick/Wella gel
Övrigt: kokosolja till allt!

http://heltnaturligt.blogg.se/
Användarvisningsbild
isen

Inläggav kajsa91 » tor 29 mar 2012, 10:55

dr. hauschka har foundation som är helt naturlig:) har testat den själv och tycker den är kanon, men jag gillar inte när den täcker så mycket och ser sminkat ut. Utan den är för den som vill se naturlig ut:)
kajsa91

Inläggav isen » tor 29 mar 2012, 21:46

Tack för tipset, ska kolla det!

Har tyvärr problem med tunn, fläckig (acneärr, finnar m.m.) hy som gärna får täckas liite mer, utan att se alldeles för sminkad ut ändå.. Men det kanske är önsketänkande att hitta en produkt med mina kriterier :)
2a/f/ii

Tvätt: Neutral
Vårdande: L'oreal Elvital Volume Collagen
Styling: Klick/Wella gel
Övrigt: kokosolja till allt!

http://heltnaturligt.blogg.se/
Användarvisningsbild
isen

Inläggav kajsa91 » fre 30 mar 2012, 21:49

aha okej! :/ kolla annars om det finns någon concealer , finns en på elf (eyeslipsface.com) som är typ i puderform och den täcker ganska bra, även riktigt billig deras puder kostar inte mer än 60 kronor! annars finns det ju massa spabutiker( eller vad det heter haha) där de säljer utan silikoner osv. Bareminerals ska också vara utan, har den hemma så ska testa den imorgon :) bara att gå till en sådan butik och fråga :) hoppas du hittar något!
kajsa91

Återgå till Makeup