Hej!
Jag är väldigt ny här, så visste inte riktigt vart jag skulle skriva...
Jag har börjat använda olja som rengöring i ansiktet, har nu provat mandelolja och jojobaolja. Det känns att min hy har ändrats då den känns mycket bättre. Har alltid haft blandhy och jag är ganska känslig. Har även eksem på vissa ställen på kroppen och har även pollenallergi (mest björk). Har även allergi mot vissa frukter osv.
Anledningen till att jag började använda jojobaolja var att jag inte kände mig riktigt nöjd med mandeloljan efter ett par veckors användning. Testade den då jag har fått "utslag"/eksem på hakan som inte vill försvinna. Men de "utslag"/eksem som jag hade sedan tidigare var fortfarande kvar, kanske något mildare.
För ca en vecka sedan köpte jag jojobaoljan och den kändes hur bra som helst att använda som rengöring och även återfuktning på kvällen. På morgonen använde jag en ansiktskräm istället då den gick bättre ihop med sminket. Och det funkade jätte bra i ett par dagar och det på hakan blev bättre. Men en dag (ca 5 dagar efter första användning) så fick jag utslag(!) över hakan och upp mot kinderna och runt näsan.

Innan detta bröt hade jag samma morgon valt att smörja in ansiktet med jojobaoljan istället för ansiktskrämen och sedan var det minusgrader ute och kallt. Kan detta bero på oljan? Känns konstigt om det beror på kylan...? Jag har fortfarande kvar men det har börjat blekna. Någon som vet?