Silicol gel för bättre kvalitet pâ hâret?

Ökad medvetenhet om vad vi använder utanpå kroppen betyder ofta även att vi blir mer medvetna om vad vi stoppar i oss. Diskutera!

Silicol gel för bättre kvalitet pâ hâret?

Inläggav maja21 » ons 20 maj 2009, 21:55

Jag har börjat äta silicol gel för att jag har vissa problem med min mage, men jag läste pâ flaskan att det är även bra för hâret. Är det nâgon som har ätit det och märkt nâgon skillnad pâ hâr och naglar? Det skulle ju vara en kul bieffekt :D.
3a-3b hâr

Tvätt: Vo5 Sun Kissed Raspberry
Vârdande: Garnier Ultra Doux à l'huile d'avocat et beurre de karité, Garnier K&P och olika oljor
Styling: vivelle dop invisible, glycerin,
maja21

Re: Silicol gel för bättre kvalitet pâ hâret?

Inläggav Lilla Odjuret » tor 21 maj 2009, 10:41

Har inte ätit Silicol på länge, men har använt Silicea tabletter. Kisel ger effekt för hår och naglar efter rätt lång tids användning. Man börjar märka skillnad efter ca tre månader och för min del var det ögonbryn och ögonfransar som fick bättre kvalité först. Håret och naglarna blev också bättre, men det tar längre tid. Fick tillbaka en lock i pannan som jag inte sett på länge :) . Åt tabletterna i sex månader.
Användarvisningsbild
Lilla Odjuret

Inläggav maja21 » tor 21 maj 2009, 18:23

Oj, men dâ finns det kanske en möjlighet att även hâret fâr en kick av den. Eller fanns det ngt annat som var bra för hâret i de tabletterna? Kanske borde komplettera med andra vitaminer. Tycker dock inte att jag fâr ngn som helst effekt av de vanliga "hârvitaminerna". Vi fâr väl se, magen mâr iaf bra av den. :)
3a-3b hâr

Vârdande: Garnier Ultra Doux à l'huile d'avocat et beurre de karité, Garnier K&P och olika oljor
maja21

Inläggav Tildazinha » tor 21 maj 2009, 20:02

Det tabletter för snabb hårväxt gör är att öka blodcirkulationen. Om du vill kan du massera hårbotten lite längre nästa gång du står i duschen - det ger samma effekt! Jag har märkt att mitt hår växt fortare sen jag började tvätta med balsam och därför också masserar mer :)

Tvätt:Bikarbonat eller ägg med äcv-sköljning
Inpackning: Garnier K&P, kokosfett, aloevera-gel
Färg: Henna på mellanbrunt hår

designokrati.mellergardh.se - konst och fotografi
Användarvisningsbild
Tildazinha

Inläggav Lilla Odjuret » tor 21 maj 2009, 22:38

maja21 skrev:Oj, men dâ finns det kanske en möjlighet att även hâret fâr en kick av den. Eller fanns det ngt annat som var bra för hâret i de tabletterna? Kanske borde komplettera med andra vitaminer. Tycker dock inte att jag fâr ngn som helst effekt av de vanliga "hârvitaminerna". Vi fâr väl se, magen mâr iaf bra av den. :)

Det är endast kisel i Siliceatabletterna.
Användarvisningsbild
Lilla Odjuret

Inläggav maja21 » tor 21 maj 2009, 23:02

Tildazinha skrev:Det tabletter för snabb hårväxt gör är att öka blodcirkulationen. Om du vill kan du massera hårbotten lite längre nästa gång du står i duschen - det ger samma effekt! Jag har märkt att mitt hår växt fortare sen jag började tvätta med balsam och därför också masserar mer :)

Lyckos dig! :D

För jag har inte märkt ngn skillnad pâ mitt hâr sedan jag började med balsammetoden, tyvärr. Hâret mâr mycket bättre, inte lika torrt, det är helt klart, men inte har det växt nâgot fortare inte. Jag tror nog att jag är en sân person som inte kan fâ lângt hâr, trist men sant :sob:.

Fast hâret kanske mâr ännu bättre av silican, man kan ju alltid hoppas. :P
3a-3b hâr

maja21

Inläggav karinet » lör 15 aug 2009, 11:52

Maja, vad har du för problem med maggen?

Jag har funderat på silicol gel eftersom min mage oftast blir jätteuppsvälld så fort jag äter. Jag har inte direkt ont i den men kan få en hel del gaser ibland :oops: Och att gå runt och se gravid ut är inte så roligt :shock: Vet inte om kisel funkar på mina problem dock..
Typ 2b, f, i
Tvätt: Änglamark sensibel
Vårdande: Lóreal elvital nutrigloss inpackning/Naturelle honung
Inpackning: SMT (vårdande/klick/honing)
Övrigt: Klick, aloevera
Användarvisningsbild
karinet

Inläggav fokini » lör 15 aug 2009, 23:15

karinet skrev:Maja, vad har du för problem med maggen?

Jag har funderat på silicol gel eftersom min mage oftast blir jätteuppsvälld så fort jag äter. Jag har inte direkt ont i den men kan få en hel del gaser ibland :oops: Och att gå runt och se gravid ut är inte så roligt :shock: Vet inte om kisel funkar på mina problem dock..

Äter du mycket frukt? :smt102 När jag läste ditt inlägg minns jag en f.d. kollega som hade liknande problem med gaser och uppsvälld mage.
Hon läste att speciellt äpplen, om jag inte minns fel, kunde ha den effekten på en del. Hon testade sluta äta så mycket frukt, knaprade morötter istället och vips så var problemet borta. :wink:
Schampofri sen 8/1-08
Hårtyp: 3a
Användarvisningsbild
fokini

Inläggav karinet » tis 18 aug 2009, 20:32

Nej, inte så mycket frukt. Bara ca en banan om dagen eller så...men det är inte alla dagar. Inte så mycket mjölkprodukter heller, mest lite mjölk i kaffet.

Men jag antar att det i alla fall inte kan SKADA att testa den där silicagrejen? :roll:
Typ 2b, f, i
Tvätt: Änglamark sensibel
Vårdande: Lóreal elvital nutrigloss inpackning/Naturelle honung
Inpackning: SMT (vårdande/klick/honing)
Övrigt: Klick, aloevera
Användarvisningsbild
karinet

Inläggav elle » tis 18 aug 2009, 20:40

Jag har testat den för magen men tyvärr hjälpte den inte alls. Smakade mest illa :gurn: Men det där är självklart olika från person till person, så innan man prövat vet man aldrig!

(Jag kan annars tips om LCHF, alltså att ta bort stora delar av kolhydraterna, det har hjälpt mig!)
Började med balsammetoden 18 november 08.
Hårtyp: 2C-3A??
Tvätt: Coop X-tra, Eldorado extra volym, Änglamark Sensitive
Vårdande: Garnier Respons Inpackning - pärlemor och körsbär
Övrigt: Klick, L'Oréal Studio Line Curl Power Curling Mousse
Användarvisningsbild
elle

Inläggav stina » ons 12 jan 2011, 09:02

Plockar upp en gammal tråd....
Jag har tagit Silicea kiselgel som kosttillskott i ca 3 månader, och för mig har det haft effekt på håret genom att jag tappar mindre hår. Tidigare låg det en rejäl tuss i duschen efter hårtvätt, nu har den "tussen" blivit ungefär hälften så stor. Hårkvaliten har jag inte märkt någon skillnad på, men det känns bra att håret stannar kvar på huvudet...
Schampofri sedan september -07.
stina

Återgå till Mat