LCHF + frukt?

Ökad medvetenhet om vad vi använder utanpå kroppen betyder ofta även att vi blir mer medvetna om vad vi stoppar i oss. Diskutera!

LCHF + frukt?

Inläggav unknown » lör 13 aug 2011, 20:19

Måste bli av med 9 kilo och tänkte börja med LCHF, men när jag väl är normalviktig igen hade jag tänkt att börja äta frukt/grönsaker igen.
Skulle jag gå upp i vikt av detta? Finns det någon här som kör med LCHF och äter frukt?
unknown

Re: LCHF + frukt?

Inläggav Sand » sön 14 aug 2011, 10:22

Du får pröva helt enkelt. Skulle tro att det beror på hur känslig du är för kolhydrater.
Jag äter bara avokado och oliver, samt alla sorters grönsaker, är lite försiktig med rotfrukter.
Senast redigerad av Sand sön 14 aug 2011, 13:08, redigerad totalt 1 gång.
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: Garnier Respons Balsam avocado oil & shea butter
Leave in: Sjöbogårdens Kamma Lätt, kokosolja, jojobaolja
Balsammetodist sedan 26/12 2008
Användarvisningsbild
Sand

Inläggav spielzeug » sön 14 aug 2011, 12:41

Det beror väl på hur mycket frukt, vad för frukt och hur ofta. Grönsaker kan man ju äta samtidigt som LCHF, till exempel broccoli och zucchini innehåller ytterst lite kolhydrater.

Jag tror på måtta i allt, och att känna sin kropp. Är man känslig för socker, typ att det triggar igång en ravin av sockerätande, så ska man nog låta bli även frukt, men nån gång ibland skadar inte.
Varför heter det kuttrasju, när det är sex man vill ha?
Användarvisningsbild
spielzeug

Inläggav Saffran » sön 14 aug 2011, 19:50

Jag äter en och annan jordgubbe när det är säsong för svenska jordgubbar, och lite äpple när det är säsong för svenska äpplen. Men absolut inga stora mängder. Man behöver inte äta frukt för att få i sig vitaminer och antioxidanter, många grönsaker som broccoli och paprika innehåller faktiskt mer av det, dessutom utan allt socker. Det finns gott om grönsaker som inte är kolhydratrika och som man kan äta i LCHF.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Återgå till Mat