Som rubriken säger kan jag inte få toningar att fastna i mitt hår! Jag blir skogstokig på det! I april använde jag Country Colours kastanjefärgade toning, och den satt i kanske två veckor. För drygt två veckor sedan slängde jag i en annan nyans av samma märke. Det var en varmbrun färg som jag hade i för ett år sedan, och då satt den bra längre än en månad. Men nu har det gått två och en halv vecka - Och bara lite röda skiftningar är kvar i håret.
Det är alltså grymt fin färg vid första och andra tvätten, men sedan försvinner all lyster, trots att toningen enligt instruktioner ska hålla i omkring åtta veckor. Är det någon annan med samma problem? Jag har läst att många tipsar om glycerinfria balsam, men det är snudd på omöjligt att hitta där jag bor
Min mors teori är att mitt hår är för helt och inte är mottagligt för pigment. Det hår jag har på utväxt nu har nästan aldrig blivit schamponerat, det är bara de yttersta centimeterna jag har kvar från "schampolivet". Värmestyling sker max en gång i månaden. Kan det vara därför färgen inte vill sitta på mitt hår? Att det helt enkelt är "för välvårdat"?