hellokittysucks skrev:Jag prövade för första gången idag. Jag var SUPERNOGA med rena händer och det var ju hur mysigt som helst att massera in oljan

. Jag har ingen aning om hur många procent ricinolja och mandelolja jag hade men jag blandade i handen. Jag är jätteorolig för att jag inte fick bort allt. Min handduk slutade ånga så fort och jag kunde inte andas riktigt. Jag hade den inte så länge som man egentligen ska ha men jag hade det flera gånger. Alltså typ sex.
Det känns inte så superspeciellt och jag kan inte märka att någonting har hänt. Huden känns lite spenstigare (kan man säga så?) men annars ingenting. Hade jag för lite ricinolja eller förväntar jag mig bara resultat alldeles för tidigt? Jag förstår att huden blir sämre först och jag är beredd på det.
Hur mycket ricinolja du bör ha beror ju på hur din hy är

Jag brukar bara ha pyttelite ricin eftersom jag blir så lätt torr...
Och hur fort man märker resultat beror nog också på vilken sorts hy man har...jag märkte resultat redan efter första gången ...(men jag var också extrem torr i ansiktet just då så det är klart att olja hjälper

) Efter andra gången blev hyn lite sämre, och efter tredje och fjärde gången var hyn helt underbart faktstisk!
Jag har en fråga! Snart ska jag åka iväg och vara borta flera månder och självklart vill jag fortsätta med ocm när jag är bortrest!... Men vattnet där jag ska bo inte är "garanterat drickbart"....och eftersom man ångar in vattent i porerna när man kör ocm så är jag lite osäker på om jag vågar använda det kranvattnet
Ni som är experter, funkar det att använda sådant vatten också, eller bör jag koka det först eller något?
Tacksam för svar!