Vet att det kan vara olika från person till person, men hur lång tid tog det för er som tvättar med OCM-metoden att sluta få finnar? Jag har nämligen fått jättemkt finnar och vet inte om jag ska sluta eller bara hålla ut ett tag till...
Kommer inte ihåg riktigt, men jag tror det tog kanske två veckor eller mer.... Hur länge har du kört på?
Troligen ska du bara hålla ut och se till att du får bort all olja i "ångnings"steget. Man kan få extra med finnar om man inte får bort all olja.
1A/F/iii Tvätt: Aleppotvål (eller ägg eller Coop Xtra med lite TréSemmes Naturals.) Övrigt: Kropp; bara vatten och olja. Ansikte; Mandelolja plus ansiktmasker Start: Dec 2011
Jag har kört i tre veckor nu... Men inte varje dag. Är jättenoga med att få bort allt. Men ska nog ge det två veckor till sen vill jag gärna inte se fler finnar
För mig fungerade det direkt, inte någon utrensningstid. Men när jag hade Tea tree- olja fick jag finnar. När jag tog bort det återgick min hud till lugn.
För mig tog det nog längre tid, minst 1 månad, sedan har metoden inte gjort mig helt fri från akne men känner att hyn mår bättre, jag kör inte ocm varje dag heller ...tror jag hört att det tar 6veckor för huden att bygga upp nya celler så kanske bör man hålla ut ett tag:)