Min billiga men effektiva ansiktsbehandling

Ska du verkligen lägga ner så mycket tid och energi på håret för att sedan slabba på vad som helst på kroppens största organ, huden?!

Min billiga men effektiva ansiktsbehandling

Inläggav rundboll74 » tis 17 apr 2012, 15:34

Det här är min mirakelkur för huden. Smeta in svensk ekologisk honung i ansiktet. Låt verka 15-30 min. Skölj bort med ljummet vatten, smörj in med olivolja eller jojobaolja. Ta en mjuk frottehanduk och skölj med varmt vatten.Tryck mot ansiktet. Skölj. Repetera. skölj och liksom dra bort oljan med frottehanduken. Dra extra mycket där du har pormaskar. Tada! Vacker hy för liten kostnad. Jag tycker detta fungerar bättre än dyra masker från dermalogica eller clinique. Hyn ska kännas ren men med en liten lättoljehinna när det är färdigt.
Tvätt: Bamse balsam by CCS
Vårdande: Garnier Fructis nutri repair
Inpackning: Loreal Nutrigloss
Övrigt: Är glad att jag läste om ploppning!
rundboll74

Re: Min billiga men effektiva ansiktsbehandling

Inläggav Words » tis 17 apr 2012, 16:08

Jag brukar också göra ungefär så där. Det fungerar verkligen Superbra! Bleker ärr gör det också och motverkar finnar. :)
Words

Inläggav Saffran » tis 17 apr 2012, 18:57

Det låter som OCM fast med en honungsmask innan.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav rundboll74 » ons 18 apr 2012, 14:11

Måste googla vad OCM är. Jag tycker honung bleker ärr och pigmentfläckar mycket bättre än de dyra 1000 kr cremer jag provade innan jag började leta naturliga hudvårdsprodukter.
Tvätt: Bamse balsam by CCS
Vårdande: Garnier Fructis nutri repair
Inpackning: Loreal Nutrigloss
Övrigt: Är glad att jag läste om ploppning!
rundboll74

Inläggav Egeria » tor 05 jul 2012, 10:13

Har haft problem med finnar sen 25-års åldern (är snart 40) och provat flera starka medel både utan och med recept men mina finnar har alltid kommit tillbaka då jag slutar med mediciner. Nu använder jag Neutrogen Visibly clear, scrub en gång i veckan, tvätt två gånger om dagen med ansikts rengöring och ansiktslotion efteråt, rengöringsmask efter varje scrub. Såfort jag slarvar blir det en finnexplosion! :( Alltid på kinderna och på hakan, det är de enda ställena som de kommer på.
Tror ni att det finns något mer skonsamt, mindre kostsamt och mer naturligt sätt att bli av med mina hemska finnar?
Egeria

Inläggav Words » tor 05 jul 2012, 11:51

Har du läst i de olika trådarna som finns här på forumet? :)
Words

Inläggav Egeria » tor 05 jul 2012, 13:05

Jaadå, men allas problem är unika :)
Egeria

Inläggav Egeria » tor 05 jul 2012, 13:15

Jag har så svårt att tro att olja skulle kunna hjälpa mot finnar och bara tanken får mig att bli rädd. Men jag är beredd att pröva, iallafall i håret, ansiktet och olja känns som en farlig kombination...
Egeria

Inläggav Words » tor 05 jul 2012, 14:15

Egeria skrev:Jag har så svårt att tro att olja skulle kunna hjälpa mot finnar och bara tanken får mig att bli rädd. Men jag är beredd att pröva, iallafall i håret, ansiktet och olja känns som en farlig kombination...

Jag kände exakt likadant innan jag började använda olja i ansiktet. Mitt första steg var att enbart tvätta ansiktet med vatten (använder inte smink) och att sedan smörja in med Aloe Vera gel. Därifrån var set lättare att sedan testa olja i ansiktet.

Vad som övertalade mig till att testa olja var logiken att "lika löser lika" och eftersom mitt ansikte var oljigt så tänkte jag att oljan kanske kunde lösa upp det. Detta fungerade utmärkt!

Mitt tips att är testa en olja som du redan har hemma, kanske olivolja om du har det. Använd bara några droppar på fuktigt ansikte efter tvätt och se hur det blir. Ta hellre lite för lite olja än för mycket. Själv brukar jag enbart ta 1-2 droppar. Om det fungerar kan du även testa andra oljor, så som mandel, raps mfl.

Hoppas att det fungerar för dig! :)
Words

Inläggav Egeria » tor 05 jul 2012, 15:08

Ja, jag kan ju testa på pannan, där har jag ju inga problem så får jag se hur det blir.
Tack för ditt svar :)
Egeria

Inläggav Words » tor 05 jul 2012, 16:57

Inga problem. Det är bara att fråga om det är något du undrar över. :)
Words

Återgå till Hudvård