Hej alla! Här kommer lite frågor från en glad nybörjare.... Jag har alldeles nyligen slutat tvätta håret med schampo (so far so good!) och nu går uppmärksamheten till huden!
Jag har en ansiktskräm som jag vill byta ut då jag inte är nöjd med den, och tänkte att ni kanske har några tips på nåt bra jag kan testa. Har försökt att läsa på men det är lite av en djungel... Min hud blir torr efter att jag duschat eller om jag tvättat ansiktet (tvättar nästan bara med vatten, ibland lite tvål om jag använt mascara), och då smörjer jag in med så lite som möjligt av den här krämen eftersom jag lätt blir flottig i huden annars. Sen så har jag även fått lite förstorade porer i pannan och över kinderna. Inte så snyggt. Får lite enstaka små finnar i ansiktet ibland, tyvärr får jag det även i urringningen och över axlarna/övre delen av ryggen.
Tycker det verkar väldigt vettigt att använda produkter som innehåller så lite skit som möjligt, så om ni kan tipsa om någon olja eller kräm eller nåt man ska mixa ihop själv som kan balansera huden vore det toppen!