Bikarbonat deodorant

Ska du verkligen lägga ner så mycket tid och energi på håret för att sedan slabba på vad som helst på kroppens största organ, huden?!

Re: Bikarbonat deodorant

Inläggav malin74 » ons 11 apr 2012, 14:08

Blir lite avundsjuk på er som får det att funka m denna del! Har oxå prövat bikarbonatdeo både köpt o gjort egen men de slutar funka efter några veckor. Det är ju en toppendeo när den funkar!
malin74

Inläggav soetnoesen » ons 11 apr 2012, 15:51

Vad är det som händer för din del då malin?
Tvätt: SLS-fritt schampoo.
Vårdbalsam: Tresemme naturals.
Övrigt till hår, hud o kropp: Jojobaolja, till viss del ekologiska och naturliga produkter.
Användarvisningsbild
soetnoesen

Inläggav malin74 » tor 12 apr 2012, 15:19

soetnoesen skrev:Vad är det som händer för din del då malin?

Den slutar fungera mot svettlukten och när jag svettas mkt blir det fula fläckar på mina kläder. Supertråkigt eftersom det är smart att göra egen deo+ att det är prisvärt.
malin74

Inläggav soetnoesen » tor 12 apr 2012, 19:15

malin74 skrev:

Den slutar fungera mot svettlukten och när jag svettas mkt blir det fula fläckar på mina kläder. Supertråkigt eftersom det är smart att göra egen deo+ att det är prisvärt.

Så trist :( min kropp har inte riktigt vant sig än så jag luktar lite svett i slutet av dagen. Vad använder du istället?
Övrigt till hår, hud o kropp: Jojobaolja, till viss del ekologiska och naturliga produkter.
Användarvisningsbild
soetnoesen

Inläggav Nela » tor 12 apr 2012, 19:34

Det här är bara en tanke, men är det samma omgång du använt hela tiden, eller har du gjort en ny sats som inte heller funkar? Tänker att det kan ha att göra med bakterietillväxt i deon. Men jag kan vara ute och cykla. Kanske heller inte spelar någon roll eftersom jag gissar att du ändå vill undvika fläckarna på kläderna?
2a/f-m/ii

Tvätt: Garant Såklart
Vårdande: Loreal Elvital Volume Collagen eller Å balsam
Styling: Linfrögelé, Wella mousse
Annat: SMT, kokosolja/avocadoolja/oljeinpackning

Schampofri sedan 25/4-2011
Användarvisningsbild
Nela

Inläggav malin74 » fre 13 apr 2012, 07:31

soetnoesen skrev:
malin74 skrev:

Så trist :( min kropp har inte riktigt vant sig än så jag luktar lite svett i slutet av dagen. Vad använder du istället?

Jag varierar mellan the body shop och Good for you Girls och niveas pure and natural just nu, tycker inte att ngn fungera. Ska testa urtekram.

Jag tror inte att det är bakterier eftersom jag är noga o använder spatel i burken samt att det blir samma resultat med köpt och hemmagjord deo.
malin74

Inläggav soetnoesen » fre 13 apr 2012, 16:39

Det kan inte vara kroppen som håller på att ställa om sig då? Jag vet ju inte hur lång tid du har använt dem men jag har märkt att man nog behöver ha tålamod :P Har du provat att öka mängden maizena och bikarbonat?
Användarvisningsbild
soetnoesen

Inläggav malin74 » sön 15 apr 2012, 19:21

soetnoesen skrev:Det kan inte vara kroppen som håller på att ställa om sig då? Jag vet ju inte hur lång tid du har använt dem men jag har märkt att man nog behöver ha tålamod :P Har du provat att öka mängden maizena och bikarbonat?

Jag har använt andra naturliga deosar ganska länge så jag tror att kroppen är omställd till det redan. Har testat att ändra i blandningen men tyckte inte att det blev ngn skillnad. Det värsta är fläckarna på kläderna, mkt fult, som blir av oljan tror jag. Har köpt alun och ska prova att göra en sån deo oxå!
malin74

Inläggav soetnoesen » sön 15 apr 2012, 20:15

Har också precis köpt alun och ska prova göra sån deo :) vi får hoppas att vi gillar den båda två!!! :handgestures-thumbupleft:
Användarvisningsbild
soetnoesen

Inläggav mutantbebis » mån 16 apr 2012, 14:53

Tänkte bara säga att jag nu har testat att göra bikarbonatdeo utifrån detta recept http://www.nopoo.se/kropp/recept/26.
Bytte dock ut majsstärkelsen mot potatismjöl och hade i några droppar kaprifololja. Höll mig inte riktigt till de proportionerna utan rörde i lite hur som men resultatet blev väldigt bra och OJ vad positivt förvånad jag blev när det fungerade!
Jag tycker att jag svettas mindre plus att jag inte alls har samma problem som när jag använde deo från lush. Känner mig fräsch och doftfri i princip hela dagen och om jag börjar lukta svett är det inte mycket lukt alls!
Alla borde testa detta!
mutantbebis

Inläggav Arnc » mån 16 apr 2012, 18:05

Mitt problem är inte fläckarna på kläderna medan jag har dem på mig utan att fläckarna är kvar efter att jag tvätta dem. Använde face naturals deo och den innehåller ju i princip samma som kokosdeon man kan göra själv. Verkar lite som om jag är ensam om det där eller är det någon mer som har stött på det problemet?
Hårtyp:1B/F/ii
Hårtvätt: Enden mjällschampo
Hårvård: Tresemme Naturals
Kroppstvätt: Bentley Organic's Calming and moisturising
Ansiktstvätt: Eilas rengöring + bara vatten på morgonen
Ansiktsvård: Aloe vera gel + Aprikoskärnolja
Användarvisningsbild
Arnc

Inläggav malin74 » tis 17 apr 2012, 15:48

soetnoesen skrev:Har också precis köpt alun och ska prova göra sån deo :) vi får hoppas att vi gillar den båda två!!! :handgestures-thumbupleft:

Vad har du tänkt att använda för recept? Jag hittade ett på noopoo-sidan men har inte testat än.
malin74

Inläggav soetnoesen » tis 17 apr 2012, 17:40

malin74 skrev:
soetnoesen skrev:Har också precis köpt alun och ska prova göra sån deo :) vi får hoppas att vi gillar den båda två!!! :handgestures-thumbupleft:

Vad har du tänkt att använda för recept? Jag hittade ett på noopoo-sidan men har inte testat än.

Jag tar det receptet från nopoo-sidan men har även lite rosenvatten och en droppe citronella i som doftsättning. Gjorde den igår så nu ska jag bara se hur den funkar också :) Kokade vattnet och lät det svalna så det blir som "destillerat vatten" och sen hällde jag i alunkristallerna tills vattnet blev mättat (har en liten resesprayflaska) och sen i med dofterna!
Användarvisningsbild
soetnoesen

Inläggav malin74 » tor 19 apr 2012, 19:54

Så smart att koka vattnet! Har funderat på vårt jag skulle köpa destillerat vatten..... Har du hunnit testa?
malin74

Inläggav Saffran » tor 19 apr 2012, 21:17

Jag är inne på tredje veckan med kokosdeon, och den funkar fortfarande! Hittills bästa "alternativdeon" jag provat.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till Hudvård