Göra egen skrubb för ansiktet!

Ska du verkligen lägga ner så mycket tid och energi på håret för att sedan slabba på vad som helst på kroppens största organ, huden?!

Re: Göra egen skrubb för ansiktet!

Inläggav malin74 » sön 06 maj 2012, 19:46

Så nu har jag testat m aspirin oxå men gillar ff honung o havre bäst!
malin74

Inläggav Jella » lör 12 maj 2012, 12:12

Hej!Angående skrubb med socker eller salt ville jag bara säga att salt kan vara uttorkande och socker är vätskebindande, tänkte det kan vara bra att veta.
Dessutom, var på spa en gång där man skulle börja med en saltskrubb i duschen, herrej#vlar va det sved i/på mina nyrakade armhålor och ben så det är nog inte så skönt att använda i ansiktet om man har finnar lr sår :?

Ikväll ska jag testa Aspirin + honung, har hört så mycket gott om den och även om det kanske inte är så bra för miljön att använda detta så måste jag bara testa!*lite dåligt samvete*
BM sedan 18/10-11
Hårtyp 1B, färgat.
Tvättbalsam;Naturelle Green Passion
Vårdande;TRESemmé Naturals, kokosolja
För hårbotten; Decubal Dry Scalp treatment
Bloggar om detta på http://allicabrainstormar.wordpress.com/
Jella

Inläggav Hedwigh » fre 18 maj 2012, 23:15

Som peelingingrediens kör jag på hackat grönt te, socker, salt, finhackat havregryn eller krossade värktabletter (acetylsalicylsyra). Och för att blanda ut använder jag oftast honung, yogurt, olja, te och/eller aloe vera.

Alla dessa ingredienser har ju massa bra egenskaper så jag brukar ha svårt att bestämma vilken jag ska köra på, brukar bli olika varje gång ;)
Användarvisningsbild
Hedwigh

Föregående

Återgå till Hudvård