mörkare runt munnen

Ska du verkligen lägga ner så mycket tid och energi på håret för att sedan slabba på vad som helst på kroppens största organ, huden?!

mörkare runt munnen

Inläggav hellokittysucks » tor 05 jul 2012, 18:44

Jag är sjutton år och är mörkare runt munnen (under näsan och hela mustasch området samt hakan) än resten av ansiktet vilket jag tycker är riktigt hemskt och det gör det svårt att se mig själv i spegeln. Jag har försökt bleka bort det med citron, bikarbonat, allt möjligt men ingenting fungerar. Inte heller vet jag VARFÖR, har googlat runt men står olika saker t.ex att det är solen eller järnbrist.

Hur kan jag få bort det? Helst naturligt men jag är beredd att testa nästan vad som helst :(
(borde kanske tillägga att jag inte är helt svensk, om det spelar någon roll).
Användarvisningsbild
hellokittysucks

mörkare runt munnen

Inläggav Inki79 » tor 05 jul 2012, 19:29

Det låter lite som hyperpigmentering, du får googla det och se om du tycker att det stämmer in på det du har. Jag har det under näsan och det kommer fram när jag är i solen så jag smörjer alltid det området med starkt solskydd (minst 30) annars ser det ut som att jag har mustasch. Så ifall det är hyperpigmentering du har så smörj de mörka områdena med starkare solkyddsfaktor än övriga ansiktet. Det är svårt att få bort, jag fick vänta tills mitt bleknat naturligt och det tog ett tag.

Hoppas det var till lite hjälp i alla fall, förstår att det känns jobbigt för dig.
Balsammetoden sedan 16/3-11
3a/f/i
Användarvisningsbild
Inki79

Re: mörkare runt munnen

Inläggav hellokittysucks » lör 07 jul 2012, 12:02

Tack för svaret! Googlade runt och det verkade väldigt allvarligt, men ja, jag antar att det är det jag har. Gick och köpte en solkräm med SPF 30 och ska smörja in mig med det varje dag, så tack för tipset! Dock verkade det ta väldigt lång tid att bleka bort. Ser dessutom värre ut under vintern när jag är blek i resten av ansiktet.
Användarvisningsbild
hellokittysucks

mörkare runt munnen

Inläggav Inki79 » lör 07 jul 2012, 23:20

Ja men när det väl blekts bort så syns det inte på vintern heller. Kom bara ihåg att ALLTID smörja dig när du är ute i solen, även under vinter, vår och höst, så slipper du att det kommer tillbaka! Håller tummarna att det bleknar snabbt. :)
Balsammetoden sedan 16/3-11
3a/f/i
Användarvisningsbild
Inki79

Re: mörkare runt munnen

Inläggav hellokittysucks » sön 15 jul 2012, 18:56

Jag har gjort det som rutin att smörja in mig runt munnen varje morgon. Önskar att jag kunde se någon skillnad bara haha, men det känns mycket bättre när jag vet vad det beror på och att det kan försvinna! TACK, du räddade mitt student år, slipper se hemsk ut på alla foton haha.
Användarvisningsbild
hellokittysucks

Återgå till Hudvård