Frisörer i Sundsvall?

Har du tips på frisyrer? Behöver du råd inför frisörbesöket?

Re: Frisörer i Sundsvall?

Inläggav sarrem » tor 19 mar 2009, 23:14

Adios flamingo skrev:
sarrem skrev:Jag bor också i Sundsvall och jag vill också klippa mig! =)

Har ni ca 460kr över så kan jag tipsa om Anna S på Sax och Kam, hon är jätteduktig! MEN 460kr som sagt... Och gå INTE till Elin på Attityd, när jag klippe mig hos min gamla frisör (söder ut) sa hon bara "oj.. ojj...OJ" när hon klippte mig. Ingen vidare teknik där inte!

Är Anna bekant med balsammetoden?

Nej, inte av mig i alla fall... Men jag har iaf blivit nöjd när jag klippt mig där förut. Hon är jättetrevlig och verkar lyssna bra, så jag tror det borde funka.
Start: april -08
sarrem

Inläggav Lilla My » mån 20 apr 2009, 19:17

Adios flamingo skrev:Så hur blev håret Lilla My? Jag bor också i Sundsvall och har klippt mig hos samma frisör i evigheter, men är lite sugen på att testa en som dels är informerad om balsammetoden, dels är duktig på lockigt/vågigt hår.

Oj. Förlåt att det dröjde. Jag har haft en frånvaroperiod på denna sida.
Jag är nöjd med hennes klippning och jag fick tipset från en tjej med större mjukare lockar/vågor som var mycket nöjd. Jag ska dit igen om ett par veckor igen och kan avlägga ytterligare rapport efter det :)

(Sen har jag gått till en del skräckfrisörer, så jag vet inte om hon är bättre, "normalbra" eller extra bra på lockigt hår. ;) )
Start balsammetod: 11/2-08
Hårtyp: 3b/m/iii (måste mäta om nu när jag tappat så mycket hår)
Tvätt: Varierande.
Vårdande: Garnier Respons P&K, GLA balsam, Klick
Inpackning: WDT, Too Shea, Garnier Respons P&K
Användarvisningsbild
Lilla My

Inläggav Adios flamingo » tis 21 apr 2009, 07:24

Lilla My skrev:
Adios flamingo skrev:Så hur blev håret Lilla My? Jag bor också i Sundsvall och har klippt mig hos samma frisör i evigheter, men är lite sugen på att testa en som dels är informerad om balsammetoden, dels är duktig på lockigt/vågigt hår.

Jag är nöjd med hennes klippning och jag fick tipset från en tjej med större mjukare lockar/vågor som var mycket nöjd. Jag ska dit igen om ett par veckor igen och kan avlägga ytterligare rapport efter det :)

(Sen har jag gått till en del skräckfrisörer, så jag vet inte om hon är bättre, "normalbra" eller extra bra på lockigt hår. ;) )

Gör gärna det :)
Har sportat balsammetoden sedan den 4 september 2008.

Hårtyp: 2a/2b / F / ii
Tvättbalsam: Oliv Naturell. Tvättar även med ägg.
Vårdande balsam: Oliv Naturell eller Kinky Curly Knot Today
Styling: Kinky Curly Curling Custard eller linfrögelé samt Curl Keeper.
www.junesabstracts.blogg.se sprider jag budskapet om no poo!
Användarvisningsbild
Adios flamingo

Inläggav Adios flamingo » ons 29 sep 2010, 09:53

Lilla My skrev:

Är du fortfarande nöjd med henne? ;)

Användarvisningsbild
Adios flamingo

Inläggav P3 » ons 29 sep 2010, 19:48

Vill bara varna för Perssons frisörer i Sundsvall. Var där för att klippa topparna förra veckan, det var en ren katastrof! Jag frågade om tjejen som skulle klippa mig var duktig på lockigt hår, hon sa att hon var det. Men oj, oj oj, innan det var klart hade människan kapat av över 10 cm!! (Vi var överens om max tre cm) Dessutom helt olika långt på höger och vänster sida, det var en tofs som var bort klippt på ena sidan. En annan frisör på salongen fick klippa om hela håret så då blev det ytterligare 4-5 cm som försvann. Så nu har jag en kort konstig frisyr som jag verkligen inte ville ha!

Tur att håret växer ut i alla fall...
P3

Inläggav Adios flamingo » mån 04 okt 2010, 08:45

P3 skrev:Vill bara varna för Perssons frisörer i Sundsvall. Var där för att klippa topparna förra veckan, det var en ren katastrof! Jag frågade om tjejen som skulle klippa mig var duktig på lockigt hår, hon sa att hon var det. Men oj, oj oj, innan det var klart hade människan kapat av över 10 cm!! (Vi var överens om max tre cm) Dessutom helt olika långt på höger och vänster sida, det var en tofs som var bort klippt på ena sidan. En annan frisör på salongen fick klippa om hela håret så då blev det ytterligare 4-5 cm som försvann. Så nu har jag en kort konstig frisyr som jag verkligen inte ville ha!

Tur att håret växer ut i alla fall...

Oj herregud! Hur kunde det gå så illa? Vad sade den första frisören när en annan fick ta över? :P

Användarvisningsbild
Adios flamingo

Inläggav P3 » mån 04 okt 2010, 14:07

Jag blev inte omklippt direkt utan fick gå tillbaka dagen efter, då var inte den första frisören där. Men hon som klippte om mig sa flera gånger "Hur har det här gått till?'' och ''Det är verkligen inte bra klippt, hon pratar för mycket när hon jobbar" Hon ansåg att det inte fanns någon vettig förklaring till att det blev så fel.

Nu törs jag inte gå och klippa mig någon fler gång känns det som. Man vet ju aldrig hur det kan sluta. :cry:
P3

Inläggav Adios flamingo » mån 04 okt 2010, 14:25

Nu har jag klippt mig hos Anna på Pilgränd 13. Hon var en jättegullig tjej med otroligt vackert, långt, vågigt hår, ungefär så som jag vill ha det men förmodligen aldrig kommer få det :P Hon var väldigt ärlig och trevlig och klippte till mitt hår precis som jag ville ha det. Min frisör som jag haft hela mitt liv och nyss "gjort slut" med klippte mitt hår som ett rakt hår med följden att det blev alldeles för mycket uppklippt och för tunt i topparna. Anna sade direkt att håret var helt fel klippt och att det kommer ta flera klippningar innan det blir som det bör vara, och det kändes bra när jag gick därifrån. Håret ser mycket fylligare ut nu och det ska bli kul att låta det gå ett par veckor och tvätta det själv och se hur det ser ut om ett tag när det lagt sig som det brukar och så. Dessutom förklarade hon på en halv minut en sak som jag grubblat över ett tag, om varför mitt underhår är så mycket mindre lockigt än överhåret. Bra tjej!
I nuläget kan jag verkligen rekommendera alla sundsvallsbor en klippning hos Anna på Salong Pilgränd 13.

Användarvisningsbild
Adios flamingo

Inläggav Adios flamingo » mån 04 okt 2010, 15:06

P3 skrev:Jag blev inte omklippt direkt utan fick gå tillbaka dagen efter, då var inte den första frisören där. Men hon som klippte om mig sa flera gånger "Hur har det här gått till?'' och ''Det är verkligen inte bra klippt, hon pratar för mycket när hon jobbar" Hon ansåg att det inte fanns någon vettig förklaring till att det blev så fel.

Nu törs jag inte gå och klippa mig någon fler gång känns det som. Man vet ju aldrig hur det kan sluta. :cry:

Haha! Men gud! Kul att jobba på samma salong som någon som man tycker är dålig ... Usch vad jobbigt.
Som sagt kan jag rekommendera Anna på Salong Pilgränd 13 på Södermalm om du någonsin vågar gå till frisören igen :)

Användarvisningsbild
Adios flamingo

Inläggav P3 » mån 04 okt 2010, 15:31

Vad roligt att höra att du blev så nöjd med nya frisyren och frisören. Det låter som hon vet vad hon pratar om.
Kanske man ska våga sig på en klippning hos henne när håret blivit lite längre. (Om hundra år typ)

Tack för tipset :)
P3

Inläggav Hårtroll » tor 07 okt 2010, 21:51

Adios flamingo skrev:Dessutom förklarade hon på en halv minut en sak som jag grubblat över ett tag, om varför mitt underhår är så mycket mindre lockigt än överhåret. Bra tjej!

Har precis samma sak i mitt hår, underhåret är nästan rakt medans överhåret är alldeles krulligt. Orkar du skriva förklaringen till varför det var så? :angelic-innocent:
Hårtyp: 3A/F/II
Tvättbalsam: Coop X-tra
Vårdande balsam: Grazette XL- balsam
Hårtroll

Inläggav Adios flamingo » mån 21 mar 2011, 13:32

Hårtroll skrev:
Adios flamingo skrev:Dessutom förklarade hon på en halv minut en sak som jag grubblat över ett tag, om varför mitt underhår är så mycket mindre lockigt än överhåret. Bra tjej!

Har precis samma sak i mitt hår, underhåret är nästan rakt medans överhåret är alldeles krulligt. Orkar du skriva förklaringen till varför det var så? :angelic-innocent:

Förlåt att jag inte svarat på ett halvår ... Haha, seg tjej eller :P

Det går en "linje" där huvudet är som bredast. Där går gränsen mellan kroppshår och huvudhår. Underhåret är alltså kroppshår och överhåret är huvudhår, och det är därför det kan vara sån himla skillnad på hårtypen. Det är nog dessutom därför man tappar håret uppe på huvudet först om man blir tunnhårig, kroppshåret sitter helt enkelt längre.

Användarvisningsbild
Adios flamingo

Inläggav Zophia » mån 21 mar 2011, 18:48

Hejsan!

Jag klipper mig på Jess i Sundsvall hos en tjej som heter Helena.....hon e kanonbra och har själv väldigt lockigt hår. Hon e supertrevlig och hjälpsam dessutom väldigt intresserad när man pratar om BM och har förståelse för att man inte vill ha några icke godkända produkter i håret.

Sist jag va där för ca 2 månader sedan förklarade jag att jag inte ville ha schampo och hon letade genast fram ett balsam som hon trodde va ok. Berättade även om lite olika hemsidor med BM info som hon skrev ned...gången innan berättade jag om Klick som hon själv funderade på att testa.

Kan dock berätta om ett riktigt botten napp: Leifs dropp in på storgatan.

Tjejen som skulle klippa mig sprang ut på lunch när jag kom, väntade i ca 30 min till hon kom tillbaka. Hon gick dock inte direkt till mig utan in på personalrummet. Kom ut efter ytterligare 5-10 min och det första hon gör är att börja torrkamma håret.....har afro/svenskt hår blandad typ 3 som trasslar otroligt i torrt tillstånd.

Det första människan kläcker ur sig är " jag tror du har slarvat med att borsta håret" varpå jag förklarar att ingen klipper mitt hår torrt. Hon blir då jättesur går ut och skickar någon annan att tvätta mitt hår, varpå jag får vänta på henne igen. Det värst av allt är att när hon sedan kommer tillbaka stinker hon ciggrök om fingrarna!!! :shock:

Då är jag så chockad/ledsen och arg att jag håller på att spricka..... :evil: och tyvärr gjorde jag inte det.

Misstänker att enda anledningen till att hon har jobb när är att hon är ägarens dotter!!!
Zophia

Inläggav Tildazinha » mån 21 mar 2011, 21:50

Adios flamingo skrev:Förlåt att jag inte svarat på ett halvår ... Haha, seg tjej eller :P

Det går en "linje" där huvudet är som bredast. Där går gränsen mellan kroppshår och huvudhår. Underhåret är alltså kroppshår och överhåret är huvudhår, och det är därför det kan vara sån himla skillnad på hårtypen. Det är nog dessutom därför man tappar håret uppe på huvudet först om man blir tunnhårig, kroppshåret sitter helt enkelt längre.

Haha har vi kroppshår på huvudet? Vad märkligt att det blir så mycket längre än resten av kroppshåret då :confusion-scratchheadyellow: Men det kanske är därför mitt undergår är ljusare än överhåret, annars brukar det vara tvärtom pga att solen bleker det.

Tvätt:Bikarbonat eller ägg med äcv-sköljning
Inpackning: Garnier K&P, kokosfett, aloevera-gel
Färg: Henna på mellanbrunt hår

designokrati.mellergardh.se - konst och fotografi
Användarvisningsbild
Tildazinha

Inläggav Saffran » tis 22 mar 2011, 13:23

Hm, det där brukar vara väldigt tydligt på killar, att håret i nacken och vid tinningarna (polisongerna) mer liknar skägghår än huvudhår. Men för kvinnor? Mitt nack- och tinninghår känns ju inte ett dugg annorlunda än resten av huvudhåret... :confusion-scratchheadyellow:
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till Frisyrer & frisörer