Före och efter frisören...

Har du tips på frisyrer? Behöver du råd inför frisörbesöket?

Före och efter frisören...

Inläggav Godis » mån 29 sep 2008, 13:45

Nu har jag klippt topparna :) inte mer eftersom det är på utväxt igen. Hade tänkt berätta om balsammetoden för frissan men när hon började klaga på hur slitet mitt hår var osv så bangade jag ur och vågade inte... hon skulle säkert dissat det direkt :( Jag kan ju inte påstå att håret ser vackrare ut efter frisörbesöket, tog bilder före och efter: Inte så bra kvalitet på min mobilkamera men det ser mkt risigare ut på efter-bilden...

Före:
Bild

Efter:
Bild

Undrar om det räcker med SLS-fritt schampo för att få bort hennes "glansdroppar" var på apoteket och inhandlade ACOs babymousse på vägen hem... :roll:

Användarvisningsbild
Godis

Re: Före och efter frisören...

Inläggav Saffran » mån 29 sep 2008, 13:58

Godis skrev:Undrar om det räcker med SLS-fritt schampo för att få bort hennes "glansdroppar" var på apoteket och inhandlade ACOs babymousse på vägen hem... :roll:

Du kan ju alltid prova. Om du sedan märker att håret blir tovigt och risigt och konstigt så kan du köra en gång med sista-schampo.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Rainbowberry » mån 29 sep 2008, 21:20

Det var verkligen finare innan! men det är säkert fint nu igen när du fixat till det själv :)
Sista shampoo 18 juni 2008
Rainbowberry

Inläggav Godis » tis 30 sep 2008, 10:04

Tvättade med ACOs baby schampo igår kväll och körde balsam som vanligt sedan. Det var nog ingen katastrof ändå, allt känns normalt idag :) Som tur är... :laf: Gillar henne ändå, hon klipper bra, resten får man väl leva med :)

Användarvisningsbild
Godis

Återgå till Frisyrer & frisörer