Emelie på afHair

Har du tips på frisyrer? Behöver du råd inför frisörbesöket?

Emelie på afHair

Inläggav Cette » tor 26 jun 2008, 10:51

Jag har kollat runt lite efter frisörer i Göteborg och enligt rykten här på forumet så ska Emelie på afHair vara bra. Hennes hemsida var dessutom jättefin http://www.afhair.se/ :)

Jag skulle vilja gå dit och låta henne klippa mig (jag har tänkt klippa håret ordentligt och sedan börja med balsammetoden) men jag har en känsla av att hon är väldigt dyr.. Salongen verkar jättelyxig och lyx är ju dyrt..
Så ni som har varit där, vad har ni fått betala? Tala om vad hon har gjort, vilket hår ni har (långt, kort, rakt, lockigt?) och vad det kostade. Och tala självklart om ifall ni blev nöjda eller inte :)
Cette

Re: Emelie på afHair

Inläggav Süsse » fre 27 jun 2008, 09:44

Tänk alltid på: You get what you pay for! Och håret är nog jätteviktigt, du kan ju inte byta frsyr som ett par jeans...
Annars har jag börjat gå på en frisörskola här i Malmö. Jag tror inte, att det är lönt att berätta om balsammethoden (elever vet alltid bäst, för de sugar ju precis upp en hel vetenskap), men duktiga är de och framförallt ge deras lärare riktigt goda tipps och kolla allt väldigt noggrant. Sedan ta det lite längre tid än vanligt. Men jag är nöjd! (i Malmö: Cha's hair acadamy)
Hårtyp: 1C permanentat till 3B
Tvätt: sls-fritt
Vårdande: Too Shea + Klick
Inpackning: WDT, ägg, honung, klick ibland oljeinpackningar
Süsse

Inläggav Rainbowberry » tis 08 jul 2008, 13:23

Jag tycker inte alls att det nödvändigtvis är bättre med dyrare. dock kan det vara svårt att hitta en frisör du är nöjd med. jag tycker du ska ringa och höra vad det kostar :)
Sista shampoo 18 juni 2008
Rainbowberry

Inläggav Matildatiger » ons 09 jul 2008, 07:40

Cette skrev:Jag har kollat runt lite efter frisörer i Göteborg och enligt rykten här på forumet så ska Emelie på afHair vara bra. Hennes hemsida var dessutom jättefin http://www.afhair.se/ :)

Jag skulle vilja gå dit och låta henne klippa mig (jag har tänkt klippa håret ordentligt och sedan börja med balsammetoden) men jag har en känsla av att hon är väldigt dyr.. Salongen verkar jättelyxig och lyx är ju dyrt..
Så ni som har varit där, vad har ni fått betala? Tala om vad hon har gjort, vilket hår ni har (långt, kort, rakt, lockigt?) och vad det kostade. Och tala självklart om ifall ni blev nöjda eller inte :)
Har du lockigt hår? För på bilderna i galleriet verkar hon ha plattat ut alla lockar.
2A alt. 2a/f/ii
Shampofri sedan 20/3 -08
Matildatiger

Återgå till Frisyrer & frisörer