Återfuktande gel för hårbotten?

Har du produktrelaterade frågor eller tips som inte passar in i någon annan kategori? Det här är rätta stället!

Återfuktande gel för hårbotten?

Inläggav granis » sön 12 dec 2010, 22:31

Hej,

Jag har mycket problem med min hårbotten. Torr & kliande med sår ibland, men har bestämt att testa balsam metoden :)
Har någon bra tips på vad man kan använda i hårbotten vid såna här problem?

Jag har en produkt från ACO, som heter special care, återfuktande gel för torr hårbotten.
Den innehåller:
Aqua
Propylene Glykol
Butylene Glykol
PEG-40 Hydrogenated Castor Oil
Panthenol
Carbomer
Sodium Hydroxide
Disodium EDTA
Piroctone Olamine

Är dessa ingredienser ok att använda?

Tack :)
granis

Re: Återfuktande gel för hårbotten?

Inläggav rosine » sön 12 dec 2010, 23:26

Det är ok! Jag har själv provat detta och tyckte det var riktigt bra :clap: . Har läst i flera inlägg har att flera andra också har goda erfareheter av detta medel.
3a-b/M/i-ii. Sista schampo 2/11 2010
Tvättbalsam: Neutral balsam. Vårdande: Hemmagjord jojobabalsam eller Rainforest radiance. Inpackning: Hemmagjord gelé för fuktfattigt hår eller Intensive Repair Conditioner. Styling: Linfrögelé eller kccc.
Användarvisningsbild
rosine

Inläggav Saffran » mån 13 dec 2010, 17:52

Hm, står inte den här produkten redan i listan över godkända övriga produkter? :think:
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav cybercurls » sön 09 jan 2011, 21:56

kanske är den här tråden inte aktiv längre men jag gör ett försök...

Söker efter ngt som kan hjälpa mig med mjäll alt. torr och flagnande hårbotten. Haft mjäll för många år sedan och behandlade då med mjällschampo (minns att det funkade rätt bra)
Jag har varit poo-fri nu i ca 4 år och är supernöjd. Håret är friskt och hårbotten känns ok men det är inte så kul att ha vita flingor på kläderna :handgestures-thumbdown:

Den här återfuktande gelen som nämnts här, kan den vara ett alternativ att prova? Ngn som vet??

Ha det gott!!
cybercurls

Inläggav rosine » tis 11 jan 2011, 00:07

Den är jättebra! En del använder eterisk olja av rosmarin också och blandar det i sina hårprodukter.
3a-b/M/i-ii. Sista schampo 2/11 2010
Tvättbalsam: Neutral balsam. Vårdande: Hemmagjord jojobabalsam eller Rainforest radiance. Inpackning: Hemmagjord gelé för fuktfattigt hår eller Intensive Repair Conditioner. Styling: Linfrögelé eller kccc.
Användarvisningsbild
rosine

Återgå till Diverse produkter