CustardCookies hårresande historia!

Visa din hårförvandling, få hjälp att klassificera lockarna osv.

CustardCookies hårresande historia!

Inläggav CustardCookie » tor 05 jan 2012, 11:48

Jag har länge funderat på att gör någon sorts album med de olika frisyrer jag har haft. Och nu när jag är medlem här känns det inte som det finns något bättre ställe! Jag hoppas att jag kan få lite feedback på vilken frisyr ni tyckter passar mig bäst , hur ni tycker att mitt hår är idag, vilken färg ni tycker är snyggast på mig osv. Jag trivs jättebra i ljust hår, det ända problemet är ju att det sliter så på håret!

Jag laddar upp de olika bilderna i flera inlägg, så att alla får plats :)

Emofjortis - när jag gick i åttande klass, så jag var väl 14 år
1.1.gif

Hårmodell - jag gick i andra ring på gymnasiet, 17 år.
1.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tvätt: Garant Såklart
Vårdande: Garnier Respons Avocado oil and sheabutter / TRESemmé Naturals Nourishing Moisture Conditioner
Styling: Varierande, försöker hitta någon bra gelé!
Uppfrächning: Linfrögelé med glycerin
Användarvisningsbild
CustardCookie

Re: CustardCookies hårresande historia!

Inläggav CustardCookie » tor 05 jan 2012, 11:55

Jag lät håret växa ut och jag fullständigt hatade det
4,2.jpg

...Så jag klippte av det
5.1.jpg

Haha, men även denna gången växte det ut.
5.jpg
Vårdande: Garnier Respons Avocado oil and sheabutter / TRESemmé Naturals Nourishing Moisture Conditioner
Användarvisningsbild
CustardCookie

Inläggav CustardCookie » tor 05 jan 2012, 12:01

Eftersom jag insett att min hår växte ganska snabbt så bestämde jag mig för att spara ut.
Men för att detta skulle bli bra klippte jag håret i en någorlunda frisyr.
6.1.jpg

Och det fick som sagt växa. Så här såg det ut utan några produkter i efter ett tag.
Dock använde jag shampoo.
6.jpg

När håret blivit längre så bestämmde jag mig för att klippa upp det för att få maximala lockar.
20110628972.jpg

Processen att växa ut håret från det kortkorta blonda (som i och för sig ser lila ut eftersom hela bilden är lila XD) till att få det till denna längden tog cirka...ett och ett halvt år tror jag :).
Användarvisningsbild
CustardCookie

Inläggav CustardCookie » tor 05 jan 2012, 12:06

Och sedan hittade jag lockig.se och BM!!
Denna bilden är från agusti 2011, så det var då jag började alltså :).
201108131032.jpg

Efter att jag hittat min favoritgéle blev mina lockar såhär fina :D.
201108151056.jpg

Efter ca en månad med BM
201109061102.jpg

Håret är ju inte lika lockigt här, men jag tyckte det blev bättre eftersom det inte ser lika fett ut.
Jag ändrade helt enkelt rutinen med min gelé. Istället för att ta i den i (köks)handukstorkathår så tog jag i den i drypande blött :).
Användarvisningsbild
CustardCookie

Inläggav CustardCookie » tor 05 jan 2012, 12:12

November 2011, tre månader med BM
201111231236.jpg

Och såhär såg jag ut till nyår :). Så det är den senaste bilden jag har på håret.
profilbild.jpg

Dock råkade jag tabba mig och ha i en gelé jag inte kollat upp strax innan detta kortet togs.
Så jag var tvungen att tvätta det med sista shampoo igen </3.

Och såhär ser det ut bakifrån. Jag har inte tagit många sådana här bilder innan för att jag tyckt det varit svårt, samt att jag varit missnöjd med att det varit väldigt platt mitt bak på huvudet. Synd ändå för nu går det inte att jämföra. Haha, jag tycker i alla fall att mitt hår har blivit ganska långt!
065.jpg
Användarvisningsbild
CustardCookie

Inläggav Nela » tor 05 jan 2012, 14:29

Tycker ditt hår ser ut att må oändligt mycket bättre nu än på schampotiden!
Jättefina lockar! :D

Om jag får göra ett frisyrutlåtande så tycker jag du passar bäst i de lite längre lockiga frisyrer du har på de senaste bilderna. Ditt ansikte gör sig mycket bra med lockar och lite volym på sidorna. :handgestures-thumbupleft:
Din naturliga färg är väldigt fin, tycker faktiskt den ser bättre ut än det hyperblonderade. Du passar även i den röda färgen om du vill göra ett statement. Tror också du skulle se jättebra ut i mörkbrunt (tänk Liv Tyler).
Det kanske bara är ljuset som är koko på den bilden, men den mellanbruna färg du ser ut att ha på utväxtbilden är den jag tycker du passar sämst i, du passar bättre i ljusare eller mörkare hår än så enligt mig.

Även om jag tycker du passar bäst i de lite längre frisyrerna så känn dig inte begränsad, för du verkar ha ett ansikte som ser bra ut i nästan vad som helst (utom möjligen första emofrillan ;) ). Så jag förstår att de gärna vill ha dig som hårmodell. :D
2a/f-m/ii

Vårdande: Loreal Elvital Volume Collagen eller Å balsam
Styling: Linfrögelé, Wella mousse
Annat: SMT, kokosolja/avocadoolja/oljeinpackning

Schampofri sedan 25/4-2011
Användarvisningsbild
Nela

Inläggav CustardCookie » tor 05 jan 2012, 15:13

Tack så hemskt mycket för ditt svar! Gud vad kul att du tog dig tiden :D.

Jag har funderat på att bleka lite fler slingor i de övre lagren av mitt hår så jag över lag för ett ljusare "apperence". Men efter det du sagt börjar jag tänka om :). Jag fick i alla fall ett nytt perspektiv, och jag kan hålla med dig Nela om att jag ser mer naturlig ut nu (med andra ord bättre) än när mitt hår var superblonderat!

Jag gillar inte riktigt min naturliga hårfärg eftersom den är så...grå och trist. Så jag har färgat bort den ända sedan jag fick lov för mamma :'). Men intressant att det var den du tyckte jag passade sämst i, även om du inte sett hela. Jag har inte tagit illa upp på något sätt (haha, bara för att klargöra), är väldigt tacksam för din ärlighet och tycker det är tufft att du vågade säga det! :D.

Jag sitter här och funderar på hur jag ska göra med mitt hår. Det hade varit kul med förändring, kanske göra det mörkare som du gav som förslag! Jag har haft det brunt innan, och det har varit lätt att byta hårfärg eftersom jag hade det kort så länge. Jag menar, när man var trött på en färg var det ju bara att klippa av den XD. Jag är bara orolig för att jag inte ska trivas :S. Om man gör det mörkare är det svårt att få det ljuare igen om jag skulle ångra mig.

Tror du att jag hade passat bra i rött hår nu när det är såhär långt? Jag funderar på om jag skulle se galen ut eller inte :').

Finns det något sätt att göra håret ljusare på ett skonsamt sätt? Har hört om citron och sådant, men det har ju också blekande effekt. Jag har nämligen hört att man inte kan tona håret ljuare heller, utan att det är blekning i det också. Ojoj, tvivlar på att min frisör har koll på det heller :').
Användarvisningsbild
CustardCookie

Inläggav Nela » tor 05 jan 2012, 17:46

Är det alltså bild nr.3 som är din riktiga hårfärg? Jag trodde det var urtvättad rödfärg och inte din naturliga hårfärg, så riktigt så modig är jag nog inte ändå. :lol: Men jag står ändå för vad jag skrev, även om som sagt ljuset i bilden kanske gör att jag inte riktigt ser hur det ser ut egentligen.
Jag trodde bild nr.10 var ungefär din naturliga hårfärg, och den tycker jag är fin på dig. :D

Om du skulle färga ditt hår i samma knallröda färg som på andra bilden nu när håret är långt så finns det risk att det kanske blir lite väl starkt, men det är ju helt en fråga om tycke och smak. Du skulle definitivt stå ut i mängden. :)
Vill du smälta in mer så tror jag du skulle passa bra i nån sorts strawberry blond nyans också, det skulle inte bli någon jättedramatisk förändring jäntemot det du har nu.

Förstår vad du menar med att vara rädd att inte bli nöjd om man gör en stor färgförändring som t.ex. mörkbrunt. Om du vill få lite känsla för hur det möjligen skulle kunna se ut så skapa ett konto på t.ex. taaz.com, ladda upp ett foto och gör en virtuell makeover med mörkt lockigt hår. Ta resultatet med en liten nypa salt, men det kan ändå ge en fingervisning. Var bara beredd på att man kan fastna där i flera timmar och få dille på att prova olika frisyrer och hårfärger. :lol:

Den förvirring som finns när det gäller att tona håret ljusare skyller jag på hårfärgsföretagen. De var de som kom på benämningen "intensivtoning". Det är en slasktratt där man kan slänga in lite vad som helst verkar det som. Vissa innehåller peroxid och ljusar upp, andra gör det inte. När det gäller intensivtoning tycker jag det är jättesvårt att veta vad man köper egentligen. Vissa borde heta "lättfärg" istället, för uppljusningen är inte så kraftig men definitivt permanent (t.ex. Casting creme gloss, glossy blonds).
Jag har också funderat på att ljusa upp håret med honung. Det verkar fungera bättre eller sämre beroende på vilken honung man använder och hur ens hår är funtat. Mörk honung av blandat ursprung verkar funka bäst. All sorts blekning har ju med peroxider att göra, men använder man honung, citron eller kanel är ju dosen mycket lägre så jag tänker att det borde bli lite skonsammare pga det. Man hinner ju vårda mycket emellan. :D
Jag har för mig att en tjej här gjort en tråd med bilder av hennes honungblekning, hon kanske kan råda dig lite mer. :)
2a/f-m/ii

Användarvisningsbild
Nela

Inläggav iamu » tor 05 jan 2012, 18:09

Angående rött hår! Det kan bli helfel om du har kall hudton. Nu är det svårt för mig att se vilken hudton du har mha bilderna, men du kan ta reda på det själv här tex. Jag passar inte i rött, eftersom jag har kalla toner i ansiktet, utan håret skär sig verkligen med ansiktet så att säga. Synd, det är fint med rött hår... Om du tänker färga på salong borde ju iofs frisören ha ett öga för det får man hoppas!
2a/f/ii
Tvätt: Fabulous Fruit.
Vårdande: Tresemmé Naturals.
Styling: Aloe Vera Gel.
Användarvisningsbild
iamu

Inläggav Nela » tor 05 jan 2012, 20:54

Jag tror de flesta kan ha rött i håret, men jag tror det är mycket viktigt vilken nyans av rött det är. Om den så att säga går mot varm eller kall. Jag har länge velat pröva henna men inte gjort det pga att jag varit osäker på om jag passar i just den speciella sorts röda nyans det ger. Däremot passar jag i kallare röda nyanser (har kall hudton). Men jag har ju rätt mörkt hår. Har man en kall röd på ditt hår iamu så finns det ju en risk att det blir rosa, och mörka ner det förstår jag om du inte vill. Men jag tror det finns en röd nyans nånstans därute som även du skulle passa i. :)
Förlåt trådkapningen CustardCookies! :bow-blue:
2a/f-m/ii

Användarvisningsbild
Nela

Inläggav CustardCookie » tor 05 jan 2012, 21:01

Nela skrev:

Är det alltså bild nr.3 som är din riktiga hårfärg?

Haha, vad tokig kommunikation kan bli när man skriver :'). Nej det är inte nummer tre som är min naturliga, ingen av bilderna är min naturliga faktiskt. Jag har nog råttfärgat hår egentligen. Men den färgen jag har på håret nu är ju ganska likt min vanliga hårfärg, lite ljusa slingor i bara som gjordes för längesedan ;).

Bleka med honung låter intressant, det ska jag verkligen ta och kolla upp! :D. Tack så för tipset ^^. Ska kolla in hemsidan också :D.

iamu skrev:

Angående rött hår! Det kan bli helfel om du har kall hudton.

Det har jag inte tänkt på! Fast det finns ju flera olika nyanser av rött, måste ju finnas någon som passar "kalla" personer? Fast händelsevis råkar jag veta att jag har varm hudfärg. Haha, det är bra att ha en mamma som jobbar med färganalys ibland :'). Tack för omtanken :).
Användarvisningsbild
CustardCookie

Inläggav iamu » fre 06 jan 2012, 11:19

Jag får ha pastellrött! :lol:
Spännande med färganalys tycker jag. Fick göra en rensning i garderoben efter att jag insett att jag faktiskt inte passar i färger jag tycker mycket om (och alltså hade massa kläder i). Som sagt, ursäkta trådkapningen!

Jag tycker färgen var bäst på nyårsbilden, det ser ut som du har lite bruna slingor kring ansiktet vilket jag tycker du passar i :)
2a/f/ii
Användarvisningsbild
iamu

Inläggav CustardCookie » lör 07 jan 2012, 15:08

Nela skrev:Förlåt trådkapningen CustardCookies! :bow-blue:

Haha, det gör inget. Det är ju bara kul om det man skriver föder disskution :D.

iamu skrev:Fick göra en rensning i garderoben efter att jag insett att jag faktiskt inte passar i färger jag tycker mycket om (och alltså hade massa kläder i).

Vad tråkigt! Själv har jag hört att ju yngre man är så spelar färganalys mindre roll. Med andra ord när man är yngre kan man bära upp de flesta färger, även om det inte är en perfekt matchning till ens hud. Fast jag vet ju inte hur gammal du är iamu. Fast jag tycker ändå man ska ha på sig kläder i färger man själv tycker om. Fast ja, jag passar ju ofta i färger jag tycker om. Och nu blev jag nyfiken på vad det var för färger på de kläder du hade rensat bort! Själv är min favoritfärg typ turkos fast lite mer mot det gröna hållet :).
Användarvisningsbild
CustardCookie

Inläggav CustardCookie » lör 07 jan 2012, 15:15

Hihi, kolla in den här locken!
700.jpg

Min vanliga hårgelé har tagit stul så jag gjorde linfrögelé i brist på annat. Jag tycker inte den ger lika bra stadga till håret, men håret blir ju tusen gånger mjukare! Det kanske är glycerinet jag har i som gör det?

Fast ja, over all blir mitt hår mindre lockigt. I alla fall när jag har i gelén i blött hår.
linfrögele.jpg
Användarvisningsbild
CustardCookie

Inläggav iamu » lör 07 jan 2012, 15:25

CustardCookie skrev: Och nu blev jag nyfiken på vad det var för färger på de kläder du hade rensat bort!

Av någon jäkla anledning hade jag massor av kläder i färgen gul! Och röd då. Även många gråa kläder åkte ut... Jag har köpt till kläder i lila, och det är en schysst färg :) Jag är 27, så det var väl på tiden jag rensade bort en del kläder som väl passade bättre för 7 år sen då man höll ett annat tempo hehe :D

Vilken fin lock! Häftigt att det kan bli sådär perfekt liksom :)
2a/f/ii
Användarvisningsbild
iamu

Nästa

Återgå till Bilder