Words hårresa

Visa din hårförvandling, få hjälp att klassificera lockarna osv.

Words hårresa

Inläggav Words » sön 11 sep 2011, 12:51

Jahapp, då skapar jag en sådan här tråd då. ;)
Jag vet inte riktigt vad jag har för hårtyp. Som liten hade jag fint, blont och lockigt hår. För varje år som gick blev mitt hår bara rakare och rakare, även om jag alltid har haft ett väldigt fall i håret. Mitt hår brukar inte att bli frissigt och det är väldigt slätt och mjukt. I våras testade jag balsammetoden för andra gången, men slutade när jag var utomlands i somras och solkrämen hade hamnat i håret och jag inte hade något sista-shampoo med mig... :cry:
Aja, nu är jag igång igen sedan den 14 augusti och det går bättre än någonsin!
Just nu kör jag på Coop xtra balsam som tvätt och L'Oréal volume (någonting...) som vård.
Varken första gången jag testade BM eller andra har jag försökt få fram några lockar. Eller visst har jag försökt, men bara halvhjärtat. I dag när det är söndag och jag bara ska plugga tänkte jag "äh, nu kramar jag inte en massa Aloe Vera gel, låter det torka och se vad som händer".
PANG! Titta vad som kom fram! :D

Sitter vid min iPad, vilket innebär att jag inte kan ladda upp bilderna normalt. Länkar dem istället!

Före (eller som det brukar vara helt enkelt, här använder jag i för sig BM): Bild

I dag när jag kunde få fram lite lockar: Bild
Senast redigerad av Words tor 06 okt 2011, 18:28, redigerad totalt 1 gång.
Words

Re: Words hårresa

Inläggav Tendi » sön 11 sep 2011, 13:20

Vad fint hår du har :D och vilka fina lockar som kom fram.
3c tjockt, medium, torrt
Tvätt; Bakpulverblandning/ KC Come clean
Vårdande; Tresemmé/ JC Too Shea
Inpacknig; JCWDT/ AOGPB
Leave in; KCKT
Style; KCCC
Övrigt; Henna en gång i månaden
Tendi

Inläggav Words » sön 11 sep 2011, 13:21

Tack! :D
Words

Inläggav Words » lör 24 sep 2011, 09:57

Köpte Naturelle Honung som verkligen funkar super på mitt hår. Behöver inte använda något vårdande med den.
Använda något annat Naturelle-balsam i våras som var jättebra, vilket var anledningen till att jag köpte den ännu en gång. :-D

Coop Xtra funkade inte jättebra på mig. Min hårbotten blev väldigt öm efter några veckor och den kliade... Läste att andra hade upplevt samma sak.
Words

Inläggav Words » tor 06 okt 2011, 18:29

För några dagar sedan såg mitt hår ut såhär: Bild

Det har vuxit ungefär tre cm sedan förra månaden. Man kanske kan se att det har blivit lite längre. Vill ha låååångt hår...
Words

Inläggav Linnéa H » tor 06 okt 2011, 18:55

3 cm på en månad?!! Det är typ tre gånger det normala - grattis!!! :handgestures-thumbupleft:
(Känner igen mig i otåligheten över att vilja ha långt hår på stubinen, men med den växtkraften kommer det inte att dröja länge.) Ditt hår ser förresten jättefint och friskt ut! :D
hårtyp: 2C/M/iii
I princip schampofri sedan:110731
Tvätt & vård: varierar, just nu TRESemmé Naturals, me like!
Leave-in: AV eller olja beroende på hårets behov
Styling: KCCC fr o m 120915, eller Linfrögel m epsomsalt
Färg: Henna
Linnéa H

Inläggav Words » sön 09 okt 2011, 09:31

Tack vad snäll du är!
Ja, det växer verkligen hur snabbt som helst! Ett tag var jag tvungen att klippa luggen en gång i veckan eftersom den blev för lång annars, haha ;)
Nu ska min lugg få växa ut!
Words

Inläggav Words » sön 04 dec 2011, 16:24

Bild

Här är mitt hår under fyra månader. Det har sammanlagt vuxit sex cm och då har jag även klippt av en cm denna månaden. Ska försöka använda ricinolja nu så att hårväxten sätter fart ordentligt.

Just nu använder jag Tresemme naturals och jag är jättenöjd. Mitt hår blev riktigt vågat efter att det torkat. Att balsamet kan göra en sådan skillnad!

Jag väntar på att luggen ska växa ut. Den är halvlång och ivägen. Vill ha långt hår nuuuuu... :D
Words

Inläggav Words » sön 01 jan 2012, 15:04

Bild

Såhär ser mitt hår ut just nu. Det har vuxit 2 cm den senaste månaden, vilket känns lite för att vara mitt hår...

Jag har testat water only i snart en månad och tycker att det fungerar bra. Dock tänker jag återgå till balsamtvätt. Problemet för mig med BM är att balsamet återfuktar för mycket för att jag ska kunna gå längre tid mellan tvättarna. Därför tänker jag göra mellantvättar med bara vatten. Jag får se hur ofta jag kommer att balsamtvätta.

Det enda problemet som jag har märkt med WO (förutom den klassiska ugly phase:en) är att mitt hår blir torrt. På LHC tipsar man då om att man ska borta med svinborste. Detta hjälper inte för mig. Det som händer är att håret verkar bli mer torrt istället och att det samlas vitt damm i borsten.

Nej, jag får helt enkelt nöja mig med BM och sedan mellantvätta med vatten. Jag älskar i för sig BM, så det gör inte mig någonting. Nu har jag i alla fall testat! :)

Jag funderar även på att köpa Klick. Har läst att det gör håret glansigare och sådär. Har jag tur kommer det fram fler vågor nu när håret blir längre!
Words

Inläggav Words » sön 01 jan 2012, 15:06

Glömde skriva att mitt hår har blivit mycket mindre glansigt. Ni kan jämföra bilderna. Även detta får mig att vilka gå tillbaka till BM igen! :)
Words

Inläggav Sand » sön 01 jan 2012, 20:59

Nyfiken på hur lång tid du kan gå mellan vattentvättarna?
Och hur ofta fick du bmtvätta?
Och på schampotiden?

Hur länge varade uglyfasen?
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: Garnier Respons Balsam avocado oil & shea butter
Leave in: Sjöbogårdens Kamma Lätt, kokosolja, jojobaolja
Balsammetodist sedan 26/12 2008
Användarvisningsbild
Sand

Inläggav Words » sön 01 jan 2012, 22:11

Med BM kunde det vara mellan 1-2 dagar och med WO 2-3 (under ugly phase). Med shampoo 2 dagar och då var det fett.

Jag har inte kommit ur ugly phase:en med WO än, men jag tror att det är på gång. Max en vecka till. Dock har jag läst att det brukar ta sex veckor.
Words

Inläggav Sand » mån 02 jan 2012, 10:28

Ojdå? Det vill ju till att ha tålamod då.
Funderar själv på att vattentvätta mellan balsamtvättarna. För mig blir det en av varje i veckan.
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: Garnier Respons Balsam avocado oil & shea butter
Leave in: Sjöbogårdens Kamma Lätt, kokosolja, jojobaolja
Balsammetodist sedan 26/12 2008
Användarvisningsbild
Sand

Inläggav Words » ons 14 mar 2012, 19:19

Bild

Nu har det gått två månader sedan jag uppdaterade och mitt hår är 46 cm långt. Mitt mål är 75 cm...

Mitt hår fick proteinbrist under den här tiden och det tog ett tag innan jag förstod att det var därför håret betedde sig så konstigt. Det löste sig då jag tvättade med ägg (första gången, weho!). Jag älskar äggtvätt. Det gör håret fluffigt och härligt.

Efter att ha tvättat normalt med balsam (bortsätt från äggtvätten) så insåg jag att WO nog passar min hårbotten bättre. Däremot funderar jag på om mina längder mår bra av vårdbalsam och ska testa det ett tag tillsammans med WO i hårbotten. Detta kanske gör att mina längder blir lika torra som förra gången med WO. Just nu känns det bra i alla fall och jag har hållit på med det i snart två veckor.

Jag har även börjat med ricinolja för hårväxtens skull igen. Jag vet inte om det funkar, men jag måste ändå göra slut på oljan innan den blir gammal. Köpte den för några månader sedan för att använda med OCM, men det funkade inte speciellt bra...
Words

Inläggav Words » fre 23 mar 2012, 17:32

Jag går runt och funderar ifall man kan använda vårdbalsam när man sysslar med WO. På LHC snackas det mycket om att man ska få sebumet att täcka hela håret, inklusive längderna. Förstör jag i så fall själva WO-processen genom att ha balsam i längderna? Hm... Får testa och se hur det blir efter att the ugly phase är över. Har ni någon idé?
Words

Nästa

Återgå till Bilder